توصیه طباطبایی به ابوترابی‌فرد: آبروی‌ مسند نمازجمعه‌ را حفظ کنید

عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز بر ضرورت ارتباط ائمه جمعه با مردم تاکید کرد و گفت: امروز مردم این توقع و انتظار را دارند که ائمه جمعه با آن‌ها حشر و نشر و نشست و برخاست داشته باشد و پای درد و دل‌های مردم بنشیند و حصاری بین آن‌ها و مردم نباشد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، با استقبال از انتصاب حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به عنوان امام جمعه تهران گفت: آقای ابوترابی‌فرد در یک کلمه مسلمانی آگاه به امور سیاسی، دینی و اجتماعی است و حضورشان در جایگاه امام جمعه‌ای تهران برای آبرو دادن و حفظ آبروی مسند نماز جمعه مناسب و مفید است.
وی با اشاره به آشنایی قدیمی خود با امام جمعه جدید تهران گفت: ایشان مردی سلیم النفس و زاهد و همیشه در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده است، امیدوارم خیر و برکت در خطبه‌های ایشان باشد. آقای ابوترابی با همه افراد و علایق سیاسی ارتباط دارد. منش سیاسی که از ایشان می‌شناسم و دیده‌ام این امیدواری را ایجاد می‌کند که خطبه‌های ایشان محصول این نوع ارتباطات باشد.
این استاد اخلاق تاکید کرد: خوشبختانه آقای ابوترابی‌فرد به خوبی در جریان امور سیاسی کشور است و می‌تواند تحلیل‌ها و نگاه واقع‌بینانه‌تری به مسائل روز داشته باشد.
عضو جامعه روحانیت مبارز بر ضرورت ارتباط ائمه جمعه با مردم تاکید کرد و گفت: امروز مردم این توقع و انتظار را دارند که ائمه جمعه با آن‌ها حشر و نشر و نشست و برخاست داشته باشد و پای درد و دل‌های مردم بنشیند و حصاری بین آن‌ها و مردم نباشد. من این هشدار و نصیحت را به ائمه جمعه می‌کنم که ابهت خود را در جدایی از مردم و فاصله گرفتن از توده مردم و جلوتر از میله‌ها و حصارکشی‌های نماز جمعه بودن نبینند.
وی تصریح کرد: زمانی ائمه‌جمعه‌های ما ابهت سیاسی داشتند و تحلیل‌های واقع‌بینانه از مباحث سیاسی کشور داشتند ولی متاسفانه برخی خودخواهی‌ها و تندروی‌ها سبب شده است که این واقع‌بینی و ابهت سیاسی در خطبه‌های نماز جمعه کم‌رنگ شود.
طباطبایی گفت: امیدوارم آقای ابوترابی‌فرد در خطبه‌های خود درباره مسائل اقتصادی مردم و مباحث سیاسی روز با آگاهی دقیق اظهارنظر کند و در جهت آگاهی دادن به مردم باشد. چرا که ایشان ارتباط خوب و منظمی با مردم دارند و بین مردم بوده‌اند.

این استاد اخلاق در ادامه این گفت‌وگو با تاکید بر ضرورت پرهیز ائمه جمعه از ایراد خطبه‌های تند، گفت: نشانه این نوع خطبه‌ها کاهش حضور مردم در نمازجمعه‌ها است. البته کلام من فقط ناظر به تهران نیست.
طباطبایی ادامه داد: مردم به نماز جمعه اعتقاد دارند، وقتی این نوع صحبت‌های تند و تیز را از ائمه جمعه می‌شوند فراری می‌شوند. آثار این ناراحتی را همین الان هم در چهره برخی افرادی که در نماز جمعه حضور دارند می‌شود دید.
وی گفت: نماز جمعه محل عبادت است، این موضع‌گیری‌های سیاسی این حس عبادت و دینی را از نماز جمعه دور کرده است. خطبا باید مراقب باشند که مردم را از پای منبرها فراری ندهند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.