نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای یک شرکت چینی در برزیل

فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل روز چهارشنبه گفت که آزمایشات بالینی فاز ۳ واکسن کووید-۱۹ که توسط شرکت داروسازی چینی “سینوواک بایوتک”(Sinovac Biotech) تولید شده است، نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داده و ممکن است از اوایل ماه دسامبر در دسترس برزیلی‌ها قرار گیرد.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایسنا، “جوآاو دوریا” (João Dória) فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل افزود که آزمایشات فاز ۲ واکسن پاسخ ایمنی ۹۸ درصدی را در افراد مسن نشان داده است.

حدود ۹ هزار برزیلی در آزمایشات واکسن سینوواک که توسط موسسه بوتانتن (Butantan Institute) در سائوپائولو انجام می‌شود، شرکت می‌کنند. برزیل که پس از ایالات متحده و هند، سومین کشور در جهان است که شیوع ویروس کرونا در آن زیاد است، به محل آزمایش حداقل دو نامزد واکسن کروناویروس تبدیل شده است.

یکی از این واکسن‌ها توسط شرکت داروسازی بریتانیایی “آسترازنکا”(AstraZeneca) در حال تولید است که این شرکت مجبور شده است آزمایشات جهانی خود را پس از ایجاد یک بیماری غیرقابل توجیه در یک شرکت کننده در انگلیس متوقف کند. در آغاز سال آینده، آزمایشات فاز ۳ واکسن کووید-۱۹ روسیه موسوم به “Sputnik-V” همچنین با همکاری موسسه فناوری “تکپار”بر روی ۱۰ هزار داوطلب در برزیل انجام خواهد شد.

گروه آزمایشگاهی و بیمارستانی “DASA SA” برزیل روز چهارشنبه اعلام کرد که با انجام آزمایشات فاز ۲ و ۳ واکسن کووید-۱۹ در بزریل که توسط شرکت خصوصی آمریکایی” COVAXX” ساخته شده توافق کرده است. روز سه شنبه ، “ادواردو پازوئلو” ( Eduardo Pazuello) سرپرست وزیر بهداشت برزیل نیز گفت که واکسن کووید-۱۹ در ژانویه سال آینده برای همه برزیلی‌ها تولید و عرضه می‌شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.