رئیسی: نباید اجازه دهیم هیچ نقطه‌ای از کشور به محل امن مفسدان و اراذل تبدیل شود

رئیس قوه قضائیه گفت: مطلقاً نباید اجازه دهیم هیچ نقطه‌ای از کشور به محل امنی برای مفسدان، اراذل و اوباش و معتادان متجاهر تبدیل شود.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در گردهمایی سراسری فرماندهان، رؤسا و معاونان نیروی انتظامی (نشست فصلی ــ ویدئوکنفرانسی) با بیان اینکه رمز موفقیت در زندگی، برخورداری از تقوای الهی است، اظهار کرد: آنچه می‌تواند انسان را در مقابل تهدیدات و ناهنجاری‌ها حفظ  کند، سپر مهم و کارآمد تقوای الهی است که در آموزه‌های دینی به آن تأکید شده است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه سلامت نفس از دیگر مواردی است که در  یک مجموعه سازمانی باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد، گفت: نظم فردی درون یک سازمان باید به‌عنوان نخستین و محوری‌ترین نکته مورد توجه باشد، چرا که نظم اجتماعی، اقتصادی و… را به‌دنبال خواهد داشت؛ سازمان عظیم نیروی انتظامی برای اینکه بتواند در جامعه اثربخش باشد باید نظم اجتماعی و فردی را به‌عنوان نکته مهم محوری مورد اهتمام قرار دهد.

وی با یادآوری اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم برخورد با مفسدان و اخلالگران در جامعه است، عنوان کرد: از این رو این مجموعه باید حفظ سلامت و صیانت دینی را به‌عنوان امری مهم در سازمان مورد توجه قرار دهد.

این مقام مسئول با ابراز اینکه نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با قوه قضائیه دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی باید ملجأ و همچون پدری مهربان برای مردم باشد؛ در واقع مردم هر جا که مورد ستم قرار گرفتند باید بدانند که نیروی انتظامی پناهگاه آنهاست و در رفع مشکلات آنها قطعاً اقدامات ویژه‌ای خواهد داشت.

رئیسی با تأکید به اینکه نیروی انتظامی کنار ملجأ بودن باید با مهربانی و اقتدار عمل کند، گفت: اقتدار به‌معنای قلدری و تجاوز به حقوق مردم نیست، آنچه در پلیس آمریکا می‌بینید تجاوز به حقوق و حیات و آزادی مردم است در واقع اقتدار به‌معنای استفاده صحیح از توانایی پلیس برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه است.

رئیس دستگاه قضا به اهمیت تدبیر نیز اشاره کرد و گفت: تصمیم باتدبیر امر بسیار مهمی است در واقع نیروی پلیس  در هر مکانی که برای احقاق حق مظلوم حاضر می‌شود باید با تدبیر، مهربانی و اقتدار عمل کند.

وی راجع به موضوع برخورد با اراذل و اوباش و معتادان متجاهر نیز گفت: مطلقاً نباید اجازه دهیم هیچ نقطه‌ای از کشور به محل امنی برای مفسدان، اراذل و اوباش و معتادان متجاهر تبدیل شود.

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.