عکاسی که در گورستان قرنطینه شد!

سیدوحید حسینی‌نامی کارگردان «بلوک ۶۵» درباره مستند خود که روایت ماجرای عکاسی است که خود را در گورستان قرنطینه کرده است، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از مهر، چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند این روزها در شبکه مستند سیما در حال برگزاری است و مستند «بلوک ۶۵» از جمله آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره است که در قالب جشنواره از شبکه مستند پخش شد.

سیدوحید حسینی‌نامی کارگردان مستند «بلوک ۶۵» درباره این مستند و ویژگی‌های آن گفت: برای تلویزیون تبریز در حال ساخت مستندی درباره جهادگران کرونا بودم و حین ساخت اثر در گورستان اصلی شهر با کریم متقی، عکاس با سابقه تبریزی آشنا و متوجه شدم این فرد چند ماهی است که خودش را قرنطینه کرده تا بتواند از اتفاقات این گورستان عکاسی کند.

وی ادامه داد: بعد از تماشای عکس‌هایش به این نتیجه رسیدم که ماجرا قابلیت پرداخت روایی دارد و به همین دلیل به سراغ ساخت این اثر رفتم. در «بلوک ۶۵» چند روزی با کریم متقی همراه شدم و علاوه بر روایت زندگی شخصی‌اش، طی ۵ و ۶ روز فیلمبرداری، فعالیت‌های کاری‌اش را نیز ضبط کردم، البته کل زمان آماده سازی این اثر یک ماه طول کشید.

کارگردان مستند «بلوک ۶۵» با اشاره به جایگاه مهم جشنواره تلویزیونی مستند در رشد و پیشرفت جریان مستندسازی اظهار کرد: طبیعتاً در همه دنیا، تلویزیون محل اصلی نمایش آثار مستند به شمار می‌رود و در کشورهای پیشرفته این آثار از حمایت‌های تولیدی و نمایشی تلویزیون بهره‌مند هستند. اساساً اینکه تلویزیون به نمایش این آثار ورود کند، کار درستی خواهد بود. البته نه اینکه فقط پخش آثار تولیدی توسط خودش را دنبال کند، بلکه باید مستندهای روز دنیا نیز به نمایش در آید.

حسینی‌نامی که پیش از این با کارگردانی فیلم «کل به جز» موفق به کسب بهترین فیلم تجربی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران شده بود، صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: آنچه واضح است اینکه این جشنواره می‌تواند جایگاه خوبی را در حوزه مستند کشور پیدا کند. همچنین امسال با توجه به کرونا و تغییر حالت برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها این شرایط در اختیار جشنواره تلویزیونی مستند قرار گرفته که بتواند به مراتب با شکوه‌تر از سال پیش برگزار شود.

وی با اشاره به بستری که این جشنواره برای مستندسازان جوان فراهم کرده است عنوان کرد: قطعاً اگر زمانی بستر نمایش عمومی در شرایط خوب آن هم در رسانه ملی برای آثار مستند فراهم شود، طبیعی است که این مسئله به شناخته شدن بیشتر مستندسازان به ویژه مستندسازان جوان‌تر کمک خواهد کرد.

آثار راه‌یافته به بخش مسابقه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، فیلم، عکس، مستندنگاری هرشب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه مستند می‌روند و بازپخش آن‌ها در ساعت‌های ۲ بامداد و ۹ صبح روز بعد در کنداکتور این شبکه قرار گرفته است. همچنین رای‌گیری بعد از پخش هر اثر از شبکه مستند سیما به مدت ۲۴ ساعت ادامه دارد و مخاطبان می‌توانند به مستند مورد علاقه خود امتیاز بدهند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.