خطیب زاده: ترامپ یک بار دیگر سازمان «ملل متحد» را با «ایالات متحده» اشتباه گرفت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شامگاه چهارشنبه با توجه به نحوه سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی نوشت: رییس جمهوری آمریکا یک بار دیگر سازمان “ملل متحد” را با “ایالات متحده” اشتباه گرفت.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از ایرنا، سعید خطیب زاده در پیام توییتری نوشت: وی (ترامپ) طوری در مجمع عمومی سخنرانی کرد که گویی در یک تجمع انتخاباتی است.

به نوشته خطیب زاده، سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل تعریف و تجمید از سیاست شکست‌خورده «تنها آمریکا» و متهم کردن دیگران بابت بحران‌های خودساخته‌اش: از مدیریت فاجعه‌بار کووید۱۹ گرفته تا دامن زدن به تنش‌های بین‌المللی بود.

سالن مجمع عمومی سازمان ملل دیروز (سه شنبه) در حالی شاهد بزرگترین رویداد دیپلماتیک سال ۲۰۲۰ جهان به صورت مجازی بود که موضوع‌هایی چون شیوع ویروس کرونا و تبعات جهانی ناشی از آن، مقابله با یکجانبه گرایی، برقراری آتش بس و صلح در جهان، افزایش فقر و همچنین ضرورت اصلاحات ساختار سازمان ملل، به عنوان مهم ترین محورهای سخنرانی سران کشورها قرار گرفت.

هفتاد و پنجمین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل دیروز (سه‌شنبه یکم مهرماه) با سخنان «ولکان بوزکر» رئیس ترکیه‌ای این مجمع و صحبت‌های «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در حالی آغاز شد که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا، ساختمان منهتن نیویورک نه صف طولانی خودروهای دیپلماتیک و نه حضور یک به یک سران کشورهای جهان را به خود ندید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در راستای سیاست متداول تهاجم، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به شدت به چین حمله کرد و این کشور را در مورد شیوع ویروس کرونا که او آن را «ویروس چینی» نامید، مسئول دانست. او کرونا را بزرگ‌ترین چالش دنیا پس از جنگ جهانی دوم خواند و از سازمان ملل خواست کشوری را که باعث شیوع این بیماری در جهان شده، به «مسئولیت‌پذیری» وادار کند.

ترامپ که از هر فرصتی برای حمله لفظی به چین از تریبون مجمع عمومی استفاده کرد، پیرامون محیط زیسات نیز، چین را به آلوده کردن گسترده محیط زیست متهم کرد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.