شمار مبتلایان کرونا در جهان از ۳۲ میلیون نفر گذشت

براساس آمارهای مراکز رسمی رصد کووید ۱۹، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان چهارشنبه شب به ۳۲ میلیون و ۱۱۰ نفر رسیده‌ است.

به گزارش کیوسک‌تایمز از مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۹۷۸ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا به ۷ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۷۱۳ نفر و شمار مرگ و میر نیز به ۲۰۶ هزار و ۶۷ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون چهار میلیون و ۳۷۳ هزار نفر گزارش شده است.

بیشترین آمار مرگ و میر نیز در ۲۴ ساعت گذشته متعلق به هند، مکزیک و آمریکا بوده است. در هند یک هزار و ۱۴۲ نفر، مکزیک ۶۵۱ نفر و در آمریکا ۵۹۷ نفر جان خود را به دلیل بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، روسیه و کلمبیا به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

با افزایش جهانی شمار مبتلایان ویروس کرونا، سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرد که اروپا در پاییز با افزایش مرگ و میر کرونا مواجه خواهد شد.

با ادامه و گسترش شیوع جهانی ویروس کرونا، تلاش‌ها برای تولید واکسن کرونا در سراسر جهان همچنان ادامه دارد و رییس جمهوری روسیه اولین کشوری بود که اعلام کرد، به واکسن کرونا دست یافته است.

کشورهای دیگر از جمله فرانسه و چین نیز به موفقیت هایی در زمینه تولید واکسن دست یافتند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تاکتیکی انتخاباتی وعده داده که واکسن کرونا تا سه تا چهار هفته آینده آماده می‌شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.