تصویب لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده

لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده در دولت تصویب شد.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از تسنیم، در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، مسائل اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در این جلسه اظهار داشت: گرچه شرایط زندگی بر اثر تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا بسیار سخت و دشوار شده است، لیکن توانمندی‌های کشور نیز در مقایسه با دهه‌های قبل چنان افزایش یافته که دشمن از شکست دادن نظام اسلامی مأیوس شده است و با این توانمندی و مقاومت مردم غیور ایران، شکستن دشمن دور نیست.

تصویب لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده در دولت

دولت به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده را مصوب کرد تا جهت طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

به موجب لایحه مذکور، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387/2/17 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن تا پایان سال 1400 تمدید می‌شود.

اختصاص اعتبار بابت تسویه تنخواه پرداختی به منظور تأمین امکانات و تجهیزات برای اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع

هیات دولت با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابت تسویه تنخنواه پرداختی به منظور تأمین امکانات، تجهیزات و سایر هزینه‌های ضروری برای اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع کشور موافقت کرد.

همچنین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

موافقت دولت با انحلال شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور

هیات وزیران به استناد مصوبه مجمع عمومی شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور و به پیشنهاد وزارت کشور، با انحلال شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور موافقت کرد.

بررسی وضعیت شرکت‌های دولتی زیانده در سال مالی 1397

هیات وزیران در ادامه، به بررسی وضعیت شرکت‌های دولتی زیان ده در سال مالی 1397 پرداخت و در مورد ادامه فعالیت آنها در بخش دولتی یا واگذاری و یا انحلال آنها تصمیم‌گیری کرد.

تصویب لایحه الحاق دولت ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده

هیات وزیران لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ADR) را مصوب کرد تا جهت سیر مراحل و تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

براساس موافقتنامه یادشده، حمل و نقل بین المللی کالاهای خطرناک منوط به رعایت مواردی از قبیل اصول مربوط به بسته‌بندی کالا، برچسب آنها و همچنین ساخت، تجهیز و بهره برداری از وسایل نقلیه‌ای که کالاهای موردنظر را حمل می‌کنند، می‌باشد.

تعیین رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عراق

با تصویب دولت، وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و عراق تعیین شد.

اصلاح تاریخ تصویب لایحه آیین نامه مؤسسه‌های به رسمیت شناخته شده (آر- اُ ) در زمینه ارایه خدمات صدور گواهینامه‌های قانونی فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا

هیات وزیران با اصلاح لایحه آیین نامه مؤسسه‌های به رسمیت شناخته شده (آر-اُ) در زمینه ارایه خدمات صدور گواهینامه های قانونی فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) موافقت کرد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.