اینترنت رایگان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از ۱۵ مهر فعال می‌شود

مدیرکل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هدیه اینترنت رایگان اعضای هیأت علمی از ۱۵ مهرماه فعال می‌شود.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از ایرنا، مقصود عباسپور روز چهارشنبه درباره رایگان شدن اینترنت اعضای هیأت علمی اظهار داشت: هدیه اینترنت رایگان اعضای هیأت علمی دانشگاه ها از ۱۵ مهرماه فعال می شود؛ حق التدریس ها در حال حاضر از این هدیه برخوردار نشده اند.

وی درباره تعداد اعضای هیأت علمی که این هدیه را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت می کنند، گفت: اسامی استادان مدعو هنوز آماده نشده است اما تاکنون اسامی ۳۸ هزار عضو هیأت علمی برای دریافت این هدیه در اختیار اداره کل فناوری اطلاعات وزارت علوم قرار گرفته است.

عباسپور درباره دانشگاه های غیردولتی به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های غیردولتی هم اسامی پنج هزار استاد را اعلام کرده اند اما تعداد افراد تایید شده زیاد نیست.

مدیرکل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم درباره رایگان شدن اینترنت دانشگاه ها و دانشجویان، خاطرنشان کرد: در حال تلاش برای فعال کردن سامانه های آموزش الکترونیکی دانشگاه ها هستیم و در صورت شروع به کار این سامانه، اینترنت استفاده از این آموزش ها برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و دانشگاه ها بدون هزینه است.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم ابتدای هفته جاری خبر از ارائه بسته ۱۲۰ گیگابایتی به اعضای هیأت علمی داد و اعلام کرد که شرط ارائه این بسته، مالکیت سیم کارت با عضو هیأت علمی است.

به علت شیوع ویروس کرونا، دانشگاه ها دومین ترم تحصیلی را با آموزش های الکترونیکی از ۱۵ شهریورماه آغاز کرده اند؛ در حال حاضر تمام دانشگاه های دولتی از این آموزش های بهره مند شده اند.

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.