۵۰ قسم برای کشاندن مردی پای چوبه دار

خانواده مرد جوانی که با شلیک گلوله در بزرگراه آزادگان به قتل رسیده بود برای برگزاری مراسم قسامه ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی کردند.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایران، حدود ۳ سال قبل خبر شلیک به مردی جوان در بزرگراه آزادگان تهران به پلیس اعلام شد. پس از حضور امدادگران اورژانس در محل وی را به بیمارستان منتقل کردند، اما مرد جوان به علت شدت خونریزی جان باخت. با توجه به اینکه پسرعمه مقتول در محل حادثه حضور داشت تیم جنایی به تحقیق از وی پرداخت. مرد جوان گفت: من و پسر دایی‌ام رامین با پسر ۵ ساله‌اش بیرون بودیم که او به من گفت با یکی از دوستانش قرار ملاقات دارد. وقتی به محل قرار در اتوبان رسیدیم یکباره مردی با اسلحه به سمت رامین آمد و به او شلیک کرد و از محل دور شد

من خیلی ترسیده بودم بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفتم.مأموران پلیس با گفته‌های این مرد تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند رامین از مدتی قبل با جوانی به‌نام یاسر اختلاف داشته است.

کار شناسایی یاسر از سوی پلیس آغاز شد، اما مأموران دریافتند وی از زمان قتل رامین متواری شده با این حال ردیابی‌ها ادامه یافت و سرانجام یاسر بازداشت شد. این مرد به مأموران گفت: من رامین را نکشتم او به من حمله کرد. می‌خواستم اسلحه را از رامین بگیرم تا شلیک نکند که ناگهان یک تیر شلیک شد و به شکم رامین خورد بعد هم من از ترس فرار کردم. با اینکه متهم منکر همه چیز بود، اما با توجه به مدارک موجود در پرونده و گفته شهود کیفرخواست قتل عمدی علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده خانواده مقتول درخواست صدور حکم قصاص کردند. سپس شاهد پرونده یعنی پسرعمه مقتول که به اتهام حمل مواد مخدر در زندان بود و با لباس زندان در دادگاه حاضر شده بود در جایگاه قرار گرفت و بار دیگر ماجرای قتل را شرح داد. وقتی نوبت به متهم رسید وی اتهام قتل را رد کرد و گفت: این مرد دروغ می‌گوید. او به اتهام حمل مواد مخدر در زندان است و خانواده رامین به او قول داده‌اند اگر علیه من شهادت بدهد کمکش می‌کنند تا از زندان بیرون بیاید. ضمن اینکه این مرد با مقتول نسبت دارد و شاهد دیگری هم درپرونده نیست. من قبول دارم که با رامین به خاطر پول اختلاف داشتیم. رامین به من بدهکار بود، ولی پولم را پس نمی‌داد روز حادثه در اتوبان آزادگان قرار داشتیم وقتی به آنجا رفتم رامین با چوب به ماشین من حمله کرد و با پرتاب سنگ شیشه ماشین را شکست. بعد هم اسلحه‌ای در آورد و به سمتم نشانه گرفت من با او درگیر شدم تا سلاح را بگیرم. اما به یکباره تیری شلیک شد و به شکم رامین خورد. من ترسیدم و فرار کردم. من شلیک نکردم دست خودش روی ماشه بود.
بدین ترتیب هیأت قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند و عمل متهم را از موارد لوث تشخیص دادند. به این ترتیب مراسم قسامه برگزار شد. دادگاه از خانواده مقتول خواست تا قسامه را برگزار کنند و طبق قانون ۵۰ نفر از بستگان نسبی مقتول را برای ادای قسم علیه متهم و اینکه اطمینان دارند او قتل را مرتکب شده به دادگاه بیاورند و بدین ترتیب این افراد در دو جلسه برای قسامه در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران حاضر شدند و بعد از برگزاری مراسم قسامه هیأت قضات شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران برای صدور رأی وارد شور شدند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.