صحبت‌های قالیباف در خصوص بورس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بورس یک فرصت بزرگ برای جذب نقدینگی و جهت دهی آن به سمت پروژه‌های ملی است.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با فعالان بازار سرمایه پس از شنیدن دغدغه‌های آنان در این زمینه، اظهار داشت: باید با شناخت محیط استراتژیک در شرایط فعلی و با همکاری یکدیگر، به یک اتفاق نظر و فهم مشترک نسبی در خصوص بازارهای حوزه اقتصادی برسیم.

رئیس مجلس در ادامه بورس را یک فضای زنده دانست و گفت: ما در مجلس معتقدیم در تمام امور باید به شفافیت، هوشمندی، مردمی سازی و کارآمد سازی توجه داشته باشیم.

قالیباف همچنین پیشنهاد داد، جمعی از فعالان بازار سرمایه برآیند بورسی باشند، یعنی جمعی از بخش‌های حقیقی و حقوقی با گذاشتن وقت، ارتباط مداوم در این زمینه داشته باشند.

وی به بودجه سال 1400 اشاره کرد و گفت: می‌خواهیم بدانیم فعالان بازار سرمایه از بودجه سال 1400 چه چیزی می‌خواهند و آنان باید پیشنهادات و نکته‌های خود را به ما ارائه کنند.

رئیس مجلس در ادامه گفت: بسیار مهم است که بازار سرمایه استقلال خودش را داشته باشد و این بازار باید برنامه اش را برای برنامه هفتم توسعه ارائه کند.

قالیباف افزود: ما در بورس باید مسایل مختلف اجتماعی، فرهنگی، محیط زیستی، سیاسی و امنیتی را در نظر بگیریم.

وی همچنین با اشاره به برنامه تلویزیونی میدان با موضوع کارآفرینی گفت: صدا وسیما باید چنین برنامه‌هایی مشابهی را داشته باشد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.