ماجراجویی جدید هوآوی در راه است

هواوی احتمالا وارد حوزه نرم‌افزار و قطعات خودرو می‌شود.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از دیجیاتو، هواوی که این روزها کسب و کار موبایل خود را تحت تحریم می‌بیند، احتمالا شانسش را در بازارهای دیگری از جمله خودروهای هوشمند آزمایش کند.

بر اساس گزارشی از «NetEase» هواوی در حال آماده سازی مقدمات برای توسعه کسب و کارش در زمینه‌های توسعه، تولید، فروش و خدمات قطعات اتومبیل و دیگر سیستم‌های وابسته به آن است. این شرکت احتمالا از تجارب خود در زمینه سخت‌افزار برای توسعه فناوری‌های جدید مربوط به تجهیزات نرم‌افزاری، سخت افزاری و ۵G مربوط به خودرو استفاده خواهد کرد. یکی دیگر از راهکاری پیش روی این شرکت توسعه رابط کاربری ماشین سیستم «HiCar» برای رقابت با گوگل و اپل است. هواوی و BYD مدتی قبل از اولین سری خودروها با سیستم «HiCar» رونمایی کردند که مبتنی بر سیستم عامل هارمونی است.

هواوی در زمین ماشین بی‌تجربه نیست و پیش از این نه تنها با شرکت‌های خودروسازی همکاری داشته بلکه سرمایه‌گذاری‌هایی را نیز در حوزه ماشین‌های خودران صورت داده است. به باور بسیاری ماشین‌‌های خودران با تکیه بر پتانسیل‌های فوق‌العاده ۵G در آینده مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

این شرکت سال گذشته واحد جدیدی را برای تمرکز بر صنعت خودرو راه‌اندازی کرد که روی ۵ بخش رانندگی هوشمند، سرویس‌های ابری، شبکه هوشمند، پلتفرم کابین و قطعات الکترونیکی متمرکز است. آنطور که شنیده می‌شود این شرکت مقیاس پروژه ها را به سطح لازم برای تولید ماشین‌های هوشمند رسانده و حتی ظاهرا سیستم رانندگی خودکار آنها تنه به تنه پلتفرم تسلا مدل ۳ می‌زند. ظاهرا «Xu Zhijun»، رییس دوره‌ای هیئت مدیره غول چینی نیز گفته «هر کاری که تسلا قادر به انجام آن است، از عهده ما هم برمی‌آید.»

یک منبع آگاه هم مدعی شده هواوی قصد دارد به تامین کننده اصلی در زمینه سخت افزار و نرم‌افزار ماشین هوشمند بدل شود و بدین منظور متخصصان را از تامین کننده‌های دیگر به خدمت گرفته تا تیمی حرفه‌ای از هزاران نفر را شکل دهد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.