شهردار تهران: زباله ها باید از لحظه تولید تفکیک شود

شهردار تهران با بیان اینکه شهر تهران مدیون تلاش همه زحمتکشان بویژه پاکبانانی است که در شرایط کرونایی برای نظافت این کلانشهر تلاش می کنند گفت: باید تفکیک زباله را از لحظه تولید انجام داد.

پیروز حناچی در مراسم تقدیر از ۵ پاکبان برگزیده تهران اظهارکرد: شما نقطه آخر خدمات شهرداری بین مردم هستید و اگر مردم از شما راضی باشند از شهرداری راضی خواهند بود.

وی تاکید کرد: شما منتخب مردم هستید و رضایت شهروندان و مورد اعتماد آن ها بودن دستاورد بسیار ارزشمندی است که شما آن را به دست آوردید.

شهردار تهران با بیان این مطلب که حرکت امروز یک حرکت نمادین برای تقدیر از زحمات کسانی است که این شهر مدیون تلاش های آن هاست، گفت: شهروندان تهرانی کسانی را که مورد توجه شان بوده و از خدماتشان رضایت کامل داشتند معرفی کردند و این انتخاب ارزشمند است.

حناچی تاکید کرد: برنامه امروز حرکتی نمادین بوده است و تشکر حضوری از همه کسانی که در این شرایط سخت کرونایی برای نظافت شهر تلاش می کنند میسر نیست.

شهردار تهران گفت: برنامه هایی که در حوزه پسماند داریم بدون کمک مردم به جایی نمی رسد؛ تفکیک را باید از لحظه تولید زباله آغاز کنیم و هدف ما این است که حداقل زباله را به آرادکوده ببریم و زباله هایی که به آن جا منتقل می شود حداقل دفن صورت بگیرد؛ این یک فرایند است و نیاز به کمک مردم دارد.

شهروندان به پاکبانان شهرداری اعتماد کامل دارند

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: پس از همه گیری کرونا، یکی از موضوعاتی که دغدغه ما بود، بحث سلامت پاکبانانی بود که هر روز با پسماندهای خانگی و بیمارستانی سروکار داشتند.

وی افزود: ما برای حفظ سلامت پاکبان ها موارد بهداشتی را به صورت ویژه دیدیم و در این زمینه سختگیری هم کردیم که حاصل آن کمترین مشکل به لحاظ سلامت برای پاکبانان عزیز بود.

یزدانی ادامه داد: ما تاکید داریم که نیروهای ما در محلات به صورت ثابت فعالیت کنند. یعنی خدمات دهی پاکبان ها به صورت چرخشی نباشد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران توضیح داد: این باعث شده که اعتماد مردمی ایجاد شود؛ از سوی دیگر علاقه پاکبان ها هم به محیط های فعالیت شان بیشتر می شود و شاهد اعتماد و وابستگی دو سویه میان شهروندان و پاکبانان بوده ایم.

رضایت شهروندان از پاکبانان شهرداری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از نحوه انتخاب این پاکبانان پرداخت و گفت: این پاکبانان توسط مردم محل طی یک فرآیندی انتخاب شدند و پاکبانانی هستند اهالی محل از آنها راضی بودند.

صدرالدین علیپور با اشاره به شاخص های انتخاب پاکبان نمونه گفت: برخورداری از حسن معاشرت و سعه صدر در ارتباط با شهروندان و همکاران، امانت داری و حفظ بیت المال، خیرخواهی و کمک رسانی به دیگران، رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، مشارکت موثر در موقعیت های بحرانی، تشویق و ترغیب دیگران به حفظ پاکیزگی و نظافت شهر از جمله مهم ترین شاخص های مد نظر جهت انتخاب پاکبان نمونه بوده است.

وی همچنین از شهردار خواست که دستور لازم برای ارائه کارت مترو به پاکبانان را فراهم کند.

پاکبانان نمونه همیاران طرح کاپ خواهند بود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند نیز گفت: در سال جدید تصمیم گرفتیم پاکبانان نمونه را به عنوان همیاران کاپ در دو سطح مردمی و مناطق معرفی کنیم.

نرگس رجایی افزود: به همین منظور دبیرخانه ای تشکیل شد تا مردم از طریق تلفن، شبکه های اجتماعی و… پاکبان های نمونه محله خودشان را معرفی کنند و شاخص های خودشان را برای این انتخاب به ما بگویند.

رجایی ادامه داد: در حوزه مناطق ۲۲ گانه نیز شاخص هایی را تعریف و به مناطق ابلاغ کردیم تا بر اساس آن و از میان ۱۴۰۰ پاکبان ۲۲ پاکبان که حائز بالاترین امتیاز باشند به ما معرفی شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند گفت: در نهایت ۳۰ پاکبان معرفی شدند که به قید قرعه ۵ نفر را برای تقدیر با حضور شهردار تهران انتخاب کردیم و این پاکبان ها قطعا جزو همیاران ما در اجرای طرح کاپ خواهند بود.

رجایی گفت: در معاونت فرهنگی دستورالعملی برای همایارن کاپ تهیه شده که یک بخش ویژه آن مربوط به پاکبان نمونه است. این پاکبان های منتخب به صورت ویژه در دوره های آموزشی آموزش می بینند و در مناطق ۲۲گانه تهران صدای ما خواهند بود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.