امیدواری وزیر بهداشت برای ساخت واکسن کرونا تا اوایل سال آینده

وزیر بهداشت ضمن اظهار امیدواری نسبت به ساخت واکسن کرونا تا اوایل سال آینده، از افزایش تست‌‌ و بیماریابی در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر سعید نمکی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: واکسن کووید19 در سه مورد و به سه شیوه مختلف، به نتایج خوبی رسیده است؛ این واکسن از هفته‌‌های آینده وارد فاز انسانی می‌‌شود و ما امیدواریم تا اوایل سال آینده و شاید هم زودتر، خبر خوش ساخت واکسن کرونا را به عنوان یک مژده بسیار دلگرم‌‌کننده به مردم کشورمان بدهیم و این امر، غرور ملی را تقویت خواهد کرد.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای کنترل کرونا تصریح کرد: حرکت جدیدی که شروع خواهد شد، یک بیماریابی گسترده و توسعه مراکز درمان سرپایی خواهد بود، در زمان حاضر 1200 مرکز داریم که به بیش از 5000 مرکز بهداشتی و درمانی خواهد رسید. کل مراکز بهداشتی ودرمانی را به جز مواردی که برای مراقبت از زنان باردار و کودکان و موارد غیرکرونایی اختصاص داده‌‌ایم زیر بار مدیریت کرونا خواهیم برد؛ تست‌‌های ما از روزی 25 هزار تست به بالای 40 هزار مورد و بیشتر خواهد رسید؛ همچنین 3 میلیون مورد از تست‌‌های رپید (سریع) را از کره وارد خواهیم کرد و کارهای تست رپید ساخت داخل را نیز تمام کرده‌‌ایم و این تست‌‌های ساخت داخل نیز به بازار می‌‌آیند و ما روزی 100 هزار تست را به عنوان موفق‌‌ترین روش در تشخیص زودرس انجام خواهیم داد.

وزیر بهداشت با اشاره به تفاهم با وزارت ارتباطات برای ردیابی بیماران کرونایی خاطرنشان کرد: ردیابی بیماران با شبکه‌‌ای که طراحی کرده‌‌ایم به ما این مهلت را خواهد دادکه در یک ماه آینده بتوانیم در کاهش موارد ابتلا و مرگ‌‌ومیر گام برداریم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.