پادشاهی سامسونگ در سه ماهه سوم ۲۰۲۰

کمپانی سامسونگ موفق شد صدرنشین بازار موبایل در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ شود.

سامسونگ در فصل سوم ۲۰۲۰ توانست بیشترین سهم از عرضه گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی را از آن خود کرده و در جایگاه نخست قرار گیرد. این در حالی است که هواوی با همه مسایل و مشکلات موجود در سال جاری در جایگاه دوم و قبل از شیائومی و اپل قرار گرفته است.

گزارش‌های «کانالیس»، «کانترپوینت» و «IDC» نشان می‌دهد که سامسونگ بعد از یک فصل از دست دادن جایگاهش در برابر هواوی، به بزرگترین شرکت عرضه کننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است.

چند روز قبل، کره‌ای‌ها گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ را منتشر کردند. گزارش مالی سامسونگ نشان می‌دهد که در فصل سوم سال، این شرکت توانسته بیشترین درآمد را در مقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل از آن خود کند. یکی از دلایلی که باعث افزایش درآمد کره‌ای‌ها شده، بالا رفتن تقاضای خرید گوشی‌های هوشمند است.

در سه ماهه سوم ۲۰۲۰، در مجموع ۳۵۳.۶ میلیون گوشی هوشمند در بازارهای جهانی فروخته شده که سهم شرکت‌های سامسونگ، هواوی و شیائومی به ترتیب ۲۲.۷، ۱۴.۷ و ۱۳.۱ درصد بوده است.

سه ماه قبل، هواوی با فروش خوبی که در بازار چین داشت، توانست رتبه نخست عرضه گوشی‌های هوشمند را در بازارهای جهانی از آن خود کند. در حالیکه بسیاری از شرکت‌ها در شرایط همه گیری بیماری کرونا با مشکلات خاصی روبرو بودند.

براساس گزارش کانترپوینت، حجم عرضه گوشی‌های هوشمند هواوی با افت ۷ درصد فصلی و افت ۲۴ درصد سالیانه روبرو بوده است. این در حالی است که حجم عرضه گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه ماهه سوم امسال نسبت به فصل قبل در حدود ۴۷ درصد افزایش داشته است.

شیائومی نیز برای نخستین بار طی چند سال گذشته توانست در رتبه سوم قرار گیرد. این شرکت برای نخستین بار با رشد عرضه سالیانه ۴۶ درصدی از اپل پیشی گرفت.

میزان عرضه گوشی‌های هوشمند اپل در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افت ۷ درصدی روبرو بود. بی‌شک یکی از دلایل این موضوع، به تاخیر کوپرتینویی‌ها برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند جدید مربوط می‌شود.

شرکت‌های اوپو، ویو و ریلمی به ترتیب در جایگاه پنجم، ششم و هفتم میزان عرضه گوشی هوشمند در بازارهای جهانی قرار گرفتند. کانترپوینت در گزارش خود اوپو را در جایگاه پنجم قرار داده ولی IDC و کانالیس معتقدند که رتبه پنجم به ویو تعلق دارد؛ ولی هر سه بر این باورند که حجم عرضه گوشی‌های هوشمند این دو شرکت بسیار به یکدیگر نزدیک است.

اگر میزان عرضه گوشی‌های هوشمند هر سه شرکت را با یکدیگر جمع کنیم، میزان عرضه آنها به رقم مشخص شده برای سامسونگ که در جایگاه نخست قرار دارد نزدیک‌تر است تا به حجم عرضه هواوی که در جایگاه دوم قرار گرفته است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.