هوآوی برای دور زدن تحریم‌ها کارخانه می‌سازد

شرکت هوآوی اعلام کرده که در حال راه اندازی کارخانه چیپست سازی خود برای دور زدن تحریم‌های آمریکا است.

حدود یک سال از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هوآوی می‌گذرد و هوآوی در این مدت از ترفند‌های مختلفی برای تامین لوازم مورد نیاز خود استفاده کرده است؛ نباید فراموش کرد که هوآوی در این مدت از سیستم عامل اختصاصی خود رونمایی کرده است که هارمونی نام دارد. اما از آنجایی که فروش پردازنده به این شرکت از طرف آمریکا ممنوع اعلام شده است، ظاهرا هوآوی به دنبال راهی برای تامین پردازنده گوشی‌های جدید خود است. در همین راستا اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند هوآوی در حال ساخت کارخانه ساخت تراشه خود است تا از این طریق بتواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

ظاهرا شرکت شنژن در حال آماده سازی کارخانه چیپست سازی خود است تا از این طریق نیاز هوآوی به شرکت TSMC بی نیاز شود؛ گفتنی است این کارخانه کاملا چینی بوده و مدیریت آن نیز بر عهده دولت این کشور خواهد بود.

محدودیت در تولید چیپست در کارخانه هوآوی

از آنجایی که این کارخانه هنوز در ابتدای راه خود است، ظاهرا با محدودیت تولید چیپست رو به رو است و صرفا می‌تواند چیپست‌های نانومتری که در سال ۲۰۰۷ معرفی شدند را تولید کند. اما برخی منابع از هوآوی اعلام کردند که تولید چیپست در این کارخانه به زودی بهبود خواهد یافت و تا پایان سال ۲۰۲۱ چیپست‌های تولید شده از سوی این شرکت ۲۸ نانومتری خواهد بود و تا پایان سال ۲۰۲۲ چیسپت‌های این شرکت ۲۰ نانومتری خواهند شد که برای استفاده از فناوری ۵G مناسب هستند.

با این حال هنوز هم شرکت هوآوی برای گوشی‌های رده بالای خود به شرکت‌های بزرگی مثل TSMC نیازمند است و باید منتظر بود و دید برای تامین قطعات پرچمداران جدید خود از چه روشی استفاده می‌کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.