دلیل دعوت نشدن غفوری و رضاییان به تیم ملی

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه اسکوچیچ به دنبال تغییر روال سابق در تیم ملی است، دلیل دعوت نشدن غفوری و رضاییان را برشمرد و گفت: مشخص نیست اسکوچیچ مثل برانکو موفق شود.

هومن افاضلی با اشاره به انتقادات از لیست تیم ملی فوتبال و اینکه چنین انتقاداتی طبیعی است، تصریح کرد: من چند بار با آقای اسکوچیچ صحبت کرده‌ام. او می‌گفت وقتی تیم ملی به اینجا رسیده است یعنی با روال قبل موفق نمی‌شود و به انرژی جدید نیاز دارد.

سرمربی فصل گذشته تیم‌های پارس جنوبی و ماشین سازی ادامه داد: اسکوچیچ دارد بازیکنان مختلف را با دعوت به اردوی تیم ملی تست می‌کند. او نگفته کدام بازیکنان را نمی‌خواهد و در واقع همه برای بازی در تیم ملی شانس دارند.

افاضلی همچنین درباره انتقادات به عدم دعوت از وریا غفوری و رامین رضاییان به تیم ملی در پست دفاع راست تاکید کرد: اسکوچیچ دنبال تغییر در ساختار تیم ملی است تا ایران برای حریفان ناشناخته بشود.

وی گفت: غفوری و رامین رضاییان بازیکنان بزرگی هستند که در دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی کرده‌اند. آنها سابقه زیادی در تیم ملی دارند ولی اسکوچیچ برای حالت‌های مختلف یک بازی نیاز به بازیکنان متفاوت دارد. اسکوچیچ علاوه بر غفوری و رضاییان دنبال نفرات دیگری هم هست.

افاضلی افزود: بنابراین معنای لیست اسکوچیچ این نیست که این دو بازیکن قرار است نباشند.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: رامین و وریا بازیکنان تهاجمی هستند. شاید اسکوچیچ دنبال بازیکنی است که ساختار دفاعی بیشتری دارد و نمی‌خواهد از کناره‌ها بازی کند. باید خود اسکوچیچ در این خصوص صحبت کند و من نظر خودم را گفتم.

افاضلی که در شبکه خبر حاضر شده بود در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اسکوچیچ برانکو ثانی شود؟ گفت: نمی دانم. فاکتورهای موفقیت یک مربی زیاد است مثل نسل تیم ملی و زمان دادن به مربی ولی اسکوچیچ تمام لیگ را آنالیز می‌کند و تک تک بازیکنان را می‌شناسد. سال گذشته با اسکوچیچ نشستی داشتم. اطلاعاتی که او از تیم ما داشت من را متعجب کرد. او شاید در روز ۱۴ – ۱۵ ساعت کار می‌کند.

افاضلی ادامه داد: شانس ما برای صعود به جام جهانی با اسکوچیچ از ویلموتس بیشتر است. ویلموتس نیامده بود کار کند. ضمن اینکه اسکوچیچ این منطقه از آسیا را هم خوب می‌شناسد ولی تیم ملی را در شرایط خوبی تحویلش ندادیم. باید از عراق و بحرین حداقل ۴ امتیاز بگیریم و کار سخت است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.