واکنش مشاور ارشد حسن روحانی به توهین‌های اخیر یک نشریه

اکبر ترکان به توهین‌های اخیر به معاون رئیس‌جمهور در امور زنان واکنش نشان داد

اکبر ترکان با اشاره به توهین‌های اخیر به معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، می‌گوید: می‌دانید اگر کسی از طرفداران دولت یک‌صدم این کارها را انجام می‌داد، چه بلایی بر سرش می‌آوردند؟ من استدعا می‌کنم مقامات قضایی کشور به این قضیه وارد شوند. زمانی بی‌حرمتی‌کردن در سطوح پایینی قرار داشت اما امروز به مسئولان نظام توهین می‌کنند. همگان باید بدانند که فروریختن احترامات و ارزش‌ها گریبان‌گیر آنها هم خواهد شد.
روزنامه وقایع اتفاقیه آورده است: مطالب تند و گاه همراه با ناسزا و افترا در نشریات منتسب به مخالفان دولت، به‌طور مشخص دولتمردان را هدف گرفته است. توهین‌های منتشرشده در یادداشت اخیر هفته‌نامه «یالثارات» انصار حزب‌الله علیه معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، مسأله جدیدی نیست. پیشتر درباره دولتمردان یازدهم نیز چنین نوشته‌اند اما سر این ماجرا به دوران دولت اصلاحات برمی‌گردد که نشریه «یالثارات الحسین» چندین‌بار به اتهام افترا و اهانت متهم شد، ولی بعدها تبرئه شده است.
با این‌ وجود می‌توان زمان‌های مشخصی مثل تیر۱۳۸۷، بهمن ۱۳۸۸، دی ۱۳۹۱، آبان ۱۳۹۲، دی ۱۳۹۲ را به‌یاد آورد که نشریه یالثارت، اغلب به استناد بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات که شامل «افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند» متهم اما در نهایت تبرئه شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.