رئیس سابق سیا: تروردانشمند ایرانی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای ایران را اقدامی بی پروایانه و جنایتکارانه توصیف کرد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پیامی توئیتری به ترور روز جمعه «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای ایران واکنش نشان داد.

«جان برنان» در صفحه توئیتر خود نوشت: این اقدامی بسیار بی پروایانه و جنایتکارانه بود که ممکن است به دور جدیدی از درگیری های منطقه ای مرگبار بینجامد. برای رهبران ایران عاقلانه است که منتظر بازگشت رهبری معقولانه آمریکا در صحنه جهانی باشند و در برابر پافشاری برای پاسخ به کسانی که آنها را مقصر این واقعه می دانند، مقاومت کنند.

وی افزود: من نمی‌دانم که آیا یک کشور خارجی دستور ترور فخری زاده را داده یا آن را انجام داده است. چنین اقدامی از طریق تروریسم دولتی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تشویق دولت ها برای انجام حملات مرگبار علیه مقامات خارجی است.

برنان ادامه داد: این ترورها با حمله به رهبران تروریست ها و عوامل گروه هایی مانند القاعده و داعش که حاکمان یک کشور نیستند و می توان آنها را جهت جلوگیری از حملات تروریستی مرگبار به عنوان مبارزان نامشروع تحت قوانین بین المللی، هدف قرار داد بسیار متفاوت است.

به گزارش مهر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی را تائید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیا ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.