زور عربستان به آسمان خراشان ایران نرسید

درچارچوب پنجره دوم رقابت‌های بسکتبال انتخابی کاپ آسیا، تیم ملی بسکتبال کشورمان موفق شد با نتیجه ۷۱ بر ۶۴ تیم ملی عربستان را شکست دهد.

تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدار خود در پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا امروز از ساعت ۱۶ و ۳۰ به مصاف عربستان رفت.

تیم ملی بسکتبال کشورمان از ابتدای بازی با قدرت کار را آغاز کرد و توانست فاصله‌ی خود را با عربستان زیاد کند. در دقایق ابتدایی بازی بهنام یخچالی، ملی پوش خوب کشورمان با ادو امتیاز ۳ امتیازی هم اختلاف را بیشتر کرد و هم خط و نشانی برای حریف کشید تا یاران عربستانی بدانند نباید او را آزاد بگذارند.

در ادامه بازی، بازیکن شماره ۱۲ عربستان با یک اسلم دانگ بسیار زیبا هم امتیاز خوبی برای عربستان کسب کرد و هم روحیه خوبی به تیم خود داد. اما خیلی طول نکشید که آرون گرامی پور با یک اسلم دانگ حساب شده، پاسخ اسلم دانگ بازیکنان عربستان را داد.

در ادامه بازی این تیم ملی بسکتبال ایران بود که توانست کوارتر اول را با نتیجه ۲۴ بر ۱۴ به پایان برسد.

بعد از شروع کوارتر دوم این تیم ملی بسکتبال عربستان بود که از ضعف بازیکنان استفاده کرد و فاصله خود را با ایران کم کردند، اما مهران شاهین طبع با گرفتن تایم استراحت به موقع زنجیره امتیاز گیری عربستانی‌ها را پاره کرد و در ادامه هم بازیکنان تیم ملی ایران توانستند به بازی برگردند و باز هم اخلاف خود را با عربستان بیشتر کنند.

بازی در ادامه به نفع تیم ملی بسکتبال کشورمان پیش رفت، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی در طول نیمه اول با شوت‌ها و جا به جایی‌های هوشیارانه خود مدافعان تیم ملی عربستان  را سخت کرد. اما تیم ملی عربستان با قدرت کار را دنبال کرد و اختلاف خود را با تیم ملی کمتر و کمتر کرد.

نیمه اول این دیدار با نتیجه ۳۸ بر ۳۳ به پایان رسید.

کوارتر سوم یک کوارتر متفاوت برای هر ۲ تیم بود و این بار این تیم ملی عربستان بود که پا به پای بازیکنان ما جلو آمد و توانست از فرصت‌های خود استفاده لازم را ببرد و فاصله خود را با تیم ملی کم کند. تیم ملی کشورمان در کوارتر سوم عملکرد مناسبی نداشت و همین امر سبب شد تا این کوارتر با رقابتی نزدیک دنبال شود و با نتیجه ۴۹ بر ۴۸ به پایان برسد.

آغاز کواتر چهارم عربستان بازی را به خوبی آغاز کرد و امتیاز به امتیاز با ایران جلو آمد و در ادامه تیم ملی عربستان با ۲ پرتاب ۳ امتیازی فحد بلال، نتیجه را به تساوی کشاندند و نشان دادند که تیم دست و پا بسته‌ای نیستند و تیمی نیستند که دست کم گرفته شوند؛ اما در ادامه بازی بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران بودند که با استفاده از تجربه خود توانستند نتیجه بازی را به نفع خودشان تغییر دهند.

در این بازی درخشش بدون شک بهنام یخچالی تنها لژیونر تیم ملی کشورمان، به کمک تیم آمد و اختلاف به ۷ امتیاز رسید تا ایران بتواند پیروزی این بازی باشد و کار خود را برای صعود در این دوره از رقابت‌ها راحت‌تر کند. این بازی در نهایت با نتیجه ۷۱ بر ۶۴ به سود تیم ملی به پایان رسید.

در این بازی بهنام یخچالی، لژیونر بسکتبال کشورمان درخشش خوبی داشت و با کسب ۲۷ امتیاز، ۹ پاس منجر به گل و تاثیرگذاری در ۳۱ امتیاز، به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد. پس از یخچالی، محمد جمشیدی با ۱۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

در سوی دیگر محمد السوالم با ۱۳ امتیاز و ۹ ریباند بهترین بازیکن عربستان در این بازی بود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.