انجام مقدمات ثبت جهانی کویر لوت

در دیدار معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با پدر کویر شناسی در باره مقدمات ثبت جهانی کویر لوت گفت و گو شد.

 در دیدار مرتضی رحمانی موحد و پروفسور پرویز کردوانی چهره ماندگار جغرافیایی و پدر کویرشناسی ایران درباره انجام مقدمات ثبت جهانی کویر لوت با توجه به ظرفیت های فراوان آن مسائلی بیان شد.
به گزارش ستاد خدمات سفر نوروز ۹۵، رحمانی موحد در جریان این دیدار، ضمن تقدیر از تلاش های فراوان پروفسور پرویز کردوانی به عنوان چهره ماندگار در حوزه های مختلف تقدیر کرد.
پروفسور پرویز کردوانی بنیانگذار و رئیس مرکز تحقیقات مناطق کویری و بیابانی ایران ۵۴ تا ۵۸، ضمن تألیف بیش از ۲۰ جلد کتاب و ده ها مقاله علمی به زبان های فارسی، انگلیسی و آلمانی، در بنیاد مطالعات آسیایی، شبکه آب خاورمیانه، هیئت امنای صلح سبز عضویت داشته و رئیس کمیته بیابانزدایی انجمن متخصصان محیط زیست ایران است.
قسمت عمده ای از سرزمین ایران را کویر و بیابان تشکیل می دهد. این مناطق به دو بخش کلی کویر مرکزی (دشت کویر) و دشت لوت تقسیم می شوند. کویر مرکزی وسیع ترین کویر ایران است که از دامنه های جنوبی البرز تا مرکز ایران گسترش دارد. کویر لوت نیز در قسمت جنوب شرقی ایران واقع است. 
کویر دارای جاذبه های فراوانی است که از آن جمله می توان به کلوت ها، دریاچه های نمک و پوشش های گیاهی خاص اشاره نمود. از جمله فعالیت هایی که در کویر قابل انجام هستند، می توان به مواردی چون شتر سواری، سافاری، دوچرخه سواری و دیدن چشم اندازهای بی نظیر کویری اشاره کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.