منشأ صدای انفجار در سنندج چه بود؟

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به تشریح جزئیات حادثه پتروشیمی و چرایی صدای انفجار در جنوب این شهر پرداخت.

سهیل فضل‌وزیری منشأ نور و صدای انفجار در این شهر را ناشی از انجام سیستم تریپ پتروشیمی خواند و اظهار داشت: دقایقی پیش در حاشیه جنوبی سنندج و در محوطه پتروشیمی کردستان نور شدیدی توسط شهروندان مشاهده شد و این نور همراه با صدای مهیبی بود.
وی افزود: در صنعت پتروشیمی گاهی اوقات برای تخلیه گاز محبوس در لوله‌ها اقدام به آتش‌زدن و خارج کردن آن می‌کنند که اگر نقصی در سنسور یا سیستم به‌وجود بیاید، منبع قطع و گاز وارد در چرخه از طریق سوپاپ‌ها به بیرون می‌زند و منجر به صداهای‌ مهیبی می‌شود، کمااینکه این اتفاق قبلاً هم صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: صدا و نور این سیستم تریپ این‌بار ملموس‌تر از قبلا بوده است و شهروندان حساس شده‌اند در حالی که هیچ اتفاقی نیفتاده است.
فضل‌وزیری با بیان اینکه اطلاعات تکمیلی متعاقباً از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود، تأکید کرد: از شهروندان سنندجی انتظار می‌رود به شایعات دروغین رسانه‌های ضدانقلاب توجهی نکنند.
صالح زندی، معاون عملیات آتش‌نشانی سنندج نیز دراین‌باره گفت: هیچ خسارت ناشی از انفجار صورت‌گرفته در پتروشیمی کردستان وارد نشده است.
دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.