تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مهاجران به اروپا، دل به دریا زده اند

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل (UNHRC) اعلام کرد: تعداد مهاجران و پناهجویانی که تلاش کرده اند خود را با عبور از دو دریای مدیترانه و اژه به اروپا برسانند، از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، آژانس امور پناهندگان سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) با استناد به گزارش منابع مختلف از جمله دولت ها، گارد ساحلی یا نیروهای ناوهای دریایی، بازماندگان پناهجویان و آوارگان و خانواده های آنها اعلام کرد بیش از سه هزار و 700 نفر از مهاجران امسال کشته یا مفقود شده اند.
یک میلیون و 573 نفر از افرادی که امسال (2015) از قایق های نامناسب برای سفرهای دریایی یا قایق های کوچک موسوم به «دینگی» یا همان قایق نجات، برای رسیدن به اروپا استفاده می کنند، چهار برابر بیش از تعداد مهاجران در کل سال گذشته میلادی به میزان 216 هزار نفر بوده است. 
تقریبا نیمی از این عده، آوارگان و جنگ زدگانی از سوریه و یک پنجم آنها از کشور افغانستان هستند. 
اکثریت این عده یعنی 844 هزار و 176 نفر از آنها از طریق دریای اژه از ترکیه به یونان سفر کرده اند. 152 هزار و 700 نفر از آنها نیز از طریق لیبی وارد ایتالیا شده اند. 
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) هفته پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کردند تعداد آوارگان و پناهندگانی که از طریق زمینی و دریایی به اروپا وارد شده اند، از مرز یک میلیون نفر گذشته است.
کشورهای اروپای مرکزی و شرقی در نشست ماه گذشته خود در بروکسل، درباره طرح 17 ماده ای جهت مدیریت ورود آوارگان در این منطقه از اروپا توافق کردند.
در این طرح توافق شد که اتحادیه اروپا طی مدت کوتاهی برای مقابله با بحران مهاجرت در کشورهای بالکان غربی که با بحران آوارگان مواجه هستند، جهت سرعت بخشیدن در رسیدگی به امور پناهجویان 400 نیروی پلیس در مرزهای این منطقه از اروپا مستقر کند. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.