هوای قابل قبول پایتخت طی برخی ساعات امروز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۱ آذر ماه) در محدوده قابل قبول است. این در حالیست که کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته برای گروه‌های حساس ناسالم بود و برقراری این شرایط طی امروز نیز پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۱۱ آذر ماه) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها همراه با افزایش تردد خودروها است.

طی روز با عدم وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد بنابراین انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب باقی بماند. در اواخر وقت نیز پیش‌بینی می‌شود که با افزایش ترافیک و تداوم شرایط آرام جوی، تجمع ذرات معلق باعث کاهش کیفیت هوای پایتخت شود و در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۱۲ آذر ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. بااین‌حال با آغاز تردد خودروها در مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس دورازانتظار نخواهد بود.

طی روز با افزایش ناپایداری و رشد ابر و احتمال بارش پراکنده در برخی ساعات بعدازظهر شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد که بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت. با تداوم شرایط مساعد جوی و بارش باران تا ساعات پایانی فردا (۱۲ آذر ماه) پیش‌بینی می‌شود که در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۰۷ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۸ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.