کاهش آمار تلفات در حوادث رانندگی تعطیلات نوروزی ۹۵

جانشین فرمانده نیروی انتظامی (ناجا) گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۳۴۴ نفر در جاده های کشور کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

سردار سرتیپ اسکندر مومنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی پلیس آزادراه تهران – شمال در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این تعداد کشته غیرقابل جبران است و باید هنگام رانندگی با رعایت سرعت مطمئن و فاصله طولی، کاهش یابد.
وی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح نوروزی، استان های مازندران، گیلان، البرز، قم و فارس جزء پنج استان پرتردد کشور بودند که نیاز به دقت بالای مردم در عبور از این مسیرهاست.
مومنی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال با رعایت مردم، سرعت متوسط خودروها با ۲ کیلومتر کاهش به ۸۱ کیلومتر رسید، نوروز امسال پراید پرتصادف ترین خودرو بود که با توجه به حجم بالای سفرها و لغزندگی جاده ها، باید سرعت را مدیریت کرد.
وی گفت: خسارت حوادث رانندگی در سال برابر با شش درصد تولید ناخالص ملی است، این رقم بالایی است که با ایمن تر شدن جاده ها، خودروها، کارآمد شدن حمل ونقل عمومی و رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی ازسوی مردم می توانیم به میزان قابل چشمگیری این خسارت را کاهش دهیم.
مومنی با توجه به بارندگی چند روز گذشته که موجب وقوع سیلاب، ریزش کوه، انسداد در مسیرهای کوهستانی چالوس، کرج و هراز شد و لغزندگی جاده ها و از سوی دیگر خستگی و شتاب در سفر برای رسیدن به مبدا که سه روز پایانی نوروز را جزء پرتصادف ترین روزهای اجرای طرح قرار می دهد؛ بر لزوم مدیریت زمان بازگشت در سفر ازسوی مردم تاکید کرد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به پیش بینی بارندگی در بیشتر استان های کشور بویژه در مناطق کوهستانی که بصورت برف خواهد بود از مسافران خواست که با مدیریت مناسب، بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و در روز طبیعت نیز از محیط های نزدیک محل سکونت استفاده کنند تا با ترافیک سنگین و خطرهای احتمالی مواجه نشوند.
وی نوروز امسال را یکی از امن ترین نوروزهای سال های گذشته اعلام کرد و گفت: در استان مازندران با توجه به حجم گردشگران، با اجرای طرح نورزی، کاهش تصادفات، جرایم و سرقت را شاهد هستیم که بیانگر تلاش نیروهای انتظامی و همکاری مردم است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.