عالی ترین نشان جامعه مهندسین کره جنوبی به سفیر ایران اعطا شد

عالی ترین نشان و جایزه همکاری های بین المللی جامعه مهندسین کره جنوبی از سوی «کانگ هو این» وزیر زمین، امور زیر بنایی و حمل و نقل این کشور به سفیر ایران در سئول اهدا شد.

 این جایزه که در جامعه مهندسین کشور کره جنوبی از ارزشی قابل توجه و ویژه برخوردار است، در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز مهندسی ساختمان در سال ۲۰۱۶ و یادبود اتمام دیوار باستانی شهر سئول (دیوار هانی یانگ) برگزار شد به «حسن طاهریان» اعطا گردید.
در این مراسم که با حضور نمایندگان شرکتهای مهندسی و ساختمانی کره ای در محل انجمن مذکور برگزار شد، نمایندگان شرکتهای کره ای علاقمندی خود را برای حضور و مشارکت در پروژه های مهندسی و ساختمانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
آنان تاکید کردند که بعد از بر داشته شدن تحریم ها علیه تهران، انتظار مثبتی از ایران وجود داشته و قرار است که همکاری بین دو کشور افزایش یابد.
«حسن طاهریان» سفیر کشورمان در کره نیز در سخنانی، وجود پتانسیل عظیم مهندسی و ساختمانی در ایران را فرصت مناسبی برای حضور و گسترش همکاریهای مهندسی با شرکتهای کره ای برشمرده و خواستار حضور فعالتر و گسترده تر شرکتهای کره ای در این زمینه شد.
کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد تا شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد.
علاقه سئول به توسعه همکاری با تهران به حدی بالا است که وزارت دارایی این کشور اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۴ در بیانیه ای اعلام کرد که به منظور گسترش همکاری های اقتصادی و حضور بیشتر شرکت های کره ای در بازار ایران، تمامی محدودیت های تجارت خدمات با تهران را لغو می کند.
ارزش تبادلات اقتصادی ایران و کره در سال ۲۰۱۴ میلادی ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود و دو کشور تلاش دارند حجم مبادلات خود را بار دیگر به سال ۲۰۱۱ میلادی یعنی معادل ۱۷ میلیارد دلار برسانند.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.