مراسم یادبود آیت الله واعظ طبسی در مشهد مقدس برگزار شد

مراسم یادوبود آیت الله واعظ طبسی(ره)با حضور تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان در محل حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

مراسم یادبود و گرامیداشت یاد و خاطر آیت الله واعظ طبسی(ره) در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع)  روز چهارشنبه با حضور جمع کثیری از مسئولان و اقشار مختلف مردم مشهد و طلاب حوزه های علمیه برگزار شد.
در این مراسم که با همراهی ذاکران اهل بیت و قرائت قاریان ممتاز قران برگزار شد حجت الاسلام مقدسیان با یاد و گرامیداشت این عالم مجاهد اظهار کرد: ایشان برای تثبیت یک حکومت اسلامی دست از مبارزه برنداشت و امروز ما در سوگ یکی از یاران صدیق امام راحل نشسته ایم.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم مشهد در تشییع پیکر آیت الله واعظ طبسی(ره) گفت: این حضور نشان از بصیرت، قدرشناسی و دین مداری مردم داشت و از طرف دیگر این حضور اخلاص در اعمال این مجاهد و عالم ربانی در سال‌های خدمت ایشان به مردم، نظام و انقلاب اسلامی را نشان می داد.
حجت الاسلام مقدسیان بیان کرد: آیت الله واعظ طبسی(ره) در ۳۷ سال قبول تولیت آستان مبارک و مقدس حضرت رضا(ع) از حق شرعی و قانونی خود استفاده نکرد و این نشان از زهد بالا و تقوای ایشان است.
وی همچنین با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) گفت: خداوند متعال به حضرت محمد(ص) در سوره کوثر، بشارت به دنیا آمدن حضرت فاطمه زهرا(س) را داده بود و از ذریه این بانوی بزرگوار در طول تاریخ برکات فراوانی برای اسلام و مسلمانان و به خصوص شیعیان قرار داد.

وی در ادامه گفت: نبی مکرم اسلام(ص) با آن صلابت، هر زمان که حضرت فاطمه(س) بر ایشان وارد می شدند از جای خود بر می خواست و دست و صورت این بانوی بزرگوار را می بوسیدند و آن زمان که از ایشان علت این کار را سوال کردند، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: والله این عمل را جز به دستور خداوند انجام نمی دهم و این عمل نتیجه رابطه عاطفی و معنوی پدر و دختر نیست.
گفتنی است در این مراسم قاریان ممتاز و بین المللی حرم مطهر رضوی به قرائت قرآن پرداختند و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در وصف فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) مدیحه سرایی کردند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.