هیات کره ای در راه ایران/ توسعه روابط دوجانبه و سفر «پارک» به تهران محور مذاکرات

تازه ترین گزارش ها حاکی است که هیاتی از کره جنوبی و ایران تا یک هفته دیگر طی نشستی که در تهران برگزار می شود در خصوص توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه و سفر «پارک گئون هی» به ایران بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

قرار است در جریان این دیدار طرفین در باره تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی نیز گفت و گوهایی انجام دهند.
یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش کرد که این گفت وگوها در سطح مدیران کل وزارتخانه های خارجه دو کشور صورت می گیرد و پیش بینی می شود که مساله ورود شرکت های کره ای به بازار ایران، توسعه همکاری های اقتصادی و یافتن راهکارهای تبادلات تجاری مورد بحث طرفین باشد.
این خبرگزاری در گزارش خود یادآور شد که سئول به فرصت های تازه ای پس از «برجام» دست یافته و نمی تواند بازار بزرگ تجارت در ایران را نادیده بگیرد.
برنامه ریزی برای سفر مقام های بلندپایه دو کشور، یافتن راهکارهای گسترش همکاری در عرصه های مختلف بخصوص در زمینه های تجاری، سرمایه گذاری های متقابل، همکاری دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله موضوعات در دستور کار طرفین گزارش شده است.
یونهاپ گزارش کرده است که طرفین همچنین قصد دارند در باره جزییات سفر «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره به ایران که زمان آن هنوز تعیین نشده است نیز مذاکراتی داشته باشند.
«یانگ بیون سه» وزیر خارجه و شماری دیگر از مقام های ارشد کره پیشتر اعلام کرده بودند که «پارک» سفر به ایران را مد نظر قرار داده اما برنامه ریزی ها در این باره هنوز تکمیل نشده است.
انتظار می رود «کوان هی سونگ» مدیر کل اداره امور خاورمیانه و آفریقای وزارت خارجه کره روز چهارشنبه آینده در تهران با همتای ایرانی خود ملاقات و گفت و گو کند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.