لزوم کاهش بهره بانکی سبب رونق بورس آمریکا و اروپا شد

بورس بازار سرمایه در نیویورک و کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس، آلمان و فرانسه پس از اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر لزوم کاستن از بهره های بانکی، رونق یافت.

به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، در ساعات اولیه آغاز کار بازار بورس نیویورک، ارزش سهام داو جونز یکی از سه شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک که از فهرستی متشکل از سهام ۳۰ شرکت بزرگ بورسی این شهر تشکیل شده است، با ۱۰۵.۷۱ واحد رشد به ۱۷ هزار و ۷۳۸.۸۲ واحد رسید که ۰،۶۰ درصد رشد ارزش داشت.
هشدار دیروز سه شنبه 'جنت یلین' رییس بانک مرکزی فدرال آمریکا درباره افزایش نرخ سودهای بانکی از علل اصلی افزایش ارزش شاخص کل بورس نیویورک در آغاز معاملات روز چهارشنبه بود.
وی دیروز گفته بود که در سایه اقتصاد جهانی باید تلاش کرد نرخ بهره های بانکی را به تدریج به حداقل آن کاهش داد.
این گزارش حاکی است، سبد دارایی بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری که صندوق های شرکت های پتروشیمی و نفتی هستند، موجب شده شاخص S&P ۵۰۰ (مخفف عبارت Standard and Poor's index) که فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک است امروز با ۱۰،۸۴ واحد رشد (۰،۵۱ درصد) به دو هزار و ۰۶۵.۴۹ واحد برسند.
البته این سهام در بورس نزدک، دیگر شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک، که بزرگ ترین بازار معاملات الکترونیک سهام در آمریکا است، با ۳۱.۱۳ واحد (۰،۶۴ درصد) رشد به ۴ هزار و ۸۷۷.۷۶ واحد رسید.
براساس این گزارش، اظهارات یلین، موجب شده است حتی بورس لندن، پاریس و فرانکفورت نیز تا ۵/۱ درصد و بیشتر از آن رشد یابد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.