وزارت نیرو در شاخص بهبود فضای کسب و کار ۳۴ رتبه رشد کرد

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات بازار آب و برق و خصوصی سازی وزارت نیرو از ۳۴ رتبه ارتقای وزارت نیرو در شاخص بهبود فضای کسب و کار خبر داد و گفت: رتبه کشوری وزارت نیرو در این زمینه از ۱۲۱ به ۸۷ ارتقا یافت.

«علی اصغر اسماعیل نیا» درباره عملکرد دفتر تنظیم مقررات بازار آب و برق و خصوصی سازی در سال ۱۳۹۴ این خبر را اعلام کرد و افزود: در حوزه برق نیز پس از پیگیری بیش از یک ساله، بحث معامله های دوجانبه و تامین برق صنایع بالای پنج مگاوات به نتیجه رسید که لازم است این امر در بورس انرژی تامین شود.
اسماعیل نیا اضافه کرد: مهمترین اقدام دفتر تنظیم مقررات در سال ۱۳۹۴، پیگیری تبصره ۳ برای شرکت های آب و فاضلاب و اخذ مصوبه وزیر بوده تا شرکت ها از این ظرفیت بتوانند استفاده کنند.
وی ادامه داد: به همین منظور بیش از پنج هزار میلیارد ریال مبالغ تبصره ۳ در کل کشور در قالب پروژه های سرمایه گذاری در قبوض آب بها محقق شد که می تواند به شرکت برای استفاده از ظرفیت مصوبات شوراهای شهر در این قالب کمک موثری کند.
اسماعیل نیا موضوع های قابل پیگیری در سال جدید را یکپارچه سازی صدور مجوزها، تامین بخشی از منابع مالی موردنیاز وزارت نیرو از محل صدور مجوزها و بحث تشکیل نهاد تنظیم مقررات بازار آب اعلام کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.