ناوگان ریلی را تا سال ۹۶ در رشت راه اندازی می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: با زیرساخت مناسبی که ایجاد شده ناوگان ریلی را سال ۹۵ و حداکثر اوایل ۹۶ در رشت راه اندازی می‌کنیم.

عباس آخوندی در مراسم افتتاح پیاده راه فرهنگی رشت, ضمن تبریک به مناسبت سالروز جمهوری اسلامی اظهار داشت: سال گذشته یک پیروزی بزرگ نصیب ایران شد و ایران به عنوان قدرت منطقه پذیرفته شد.
وی با بیان اینکه قلمرو فرهنگی گیلان بسیار گسترده است, افزود: همواره ایران قلب منطقه است و فرهنگ و تمدن ایران با محوریت ایران بود و دنیا پذیرفت که توسعه در منطقه با محوریت ایران صورت می‌گیرد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: لازمه توسعه سیاسی پذیرش موقعیت سیاسی ایران است و با تلاش مقام معظم رهبری و رزمندگان و دانشمندان موفق شدیم مرکزیت ایران را به اثبات برسانیم.
آخوندی با بیان این‌که سال گذشته طرح‌های بزرگی را آغاز کردیم, اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف نفت و گاز تولیدات زیادی داشتیم و طرح‌هایی را با مقیاس بزرگ برای بازسازی فرودگاه‌های بین المللی انجام دادیم.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: نوسازی ناوگان ایران را دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم تمام فرودگاه‌های راکد ایران را فعال کنیم.
وی اظهار داشت: فرودگاه‌های ما برای پرواز مستقیم به تمام نقاط دنیا مجوز دارند. در سال ۹۱ تا ۹۳، ایرانیان ۱۲ میلیارد از آژانس‌های خارجی گرفتند در حالی‌که ایران مرکز منطقه است لذا باید در ۵ سال آینده ناوگان ایران را راه انداری کنیم و همه فرودگاه‌های ایران را بازسازی کنیم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سال گذشته موفق شدیم ۲ ترمینال بزرگ با ظرفیت ۵ میلیون و ۲ میلیون راه اندازی کنیم و هم‌زمان با توسعه فرودگاه به دنبال راه اندازی ناوگان ریلی در حال حرکتیم و ۶ مرکز استان از جمله رشت را به هم وصل می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با زیرساخت مناسبی که ایجاد شده ناوگان ریلی را سال ۹۵ و حداکثر اوایل ۹۶ در رشت راه اندازی می‌کنیم و به جز رشت، همدان و کرمانشاه، در میانه و ارومیه نیز ناوگان ریلی راه اندازی می‌شود.
آخوندی اظهار کرد: عمر بعضی از ناوگان ریلی ایران بالای ۵۰ سال است و لذا تلاش می‌کنیم آن را بازساری کنیمکه در این راستا  سال گذشته بازسازی ناوگان ریلی را آغاز کردیم و امیدواریم شبکه ریلی ایران طوری توسعه پیدا کند که به آسیا متصل شویم.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.