جمعیت انگلیس ظرف ۲۳ سال آینده می تواند به حدود ۸۰ میلیون نفر برسد

دفتر آمار ملی انگلیس روز چهارشنبه در گزارشی برآورد کرد که جمعیت این کشور با توجه به افزایش شمار مهاجران می تواند ظرف ۲۳ سال آینده به حدود ۸۰ میلیون نفر برسد.

 به گفته دفتر آمار ملی انگلیس، در صورت ادامه نرخ کنونی مهاجرت، بالا رفتن سطح امید به زندگی و نرخ تولد، افزایش جمعیت این کشور به ۷۹ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۹ میلادی، دور از انتظار نخواهد بود.
گزارش دفتر آمار ملی انگلیس در حالی منتشر می شود که روزنامه دیلی میل روز چهارشنبه گزارش داده بودکه طی یک دهه گذشته ۱.۶ میلیون مهاجر اروپایی وارد این کشور شده اند.
براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، انتظار می رود که نرخ خالص مهاجرت به این کشور در سال های در پیش رو روند کاهشی داشته باشد و به سطح ۱۸۲ هزار نفر در سال برسد هر چند که بعد از سال ۲۰۲۰ میلادی این نرخ ثابت خواهد ماند.
آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که در یک سال منتهی به سپتامبر گذشته ۳۲۳ هزار مهاجر عمدتاً اروپایی به انگلیس آمده اند.
این نهاد آماری برآورد کرده است که با توجه به نرخ کنونی تولد و نرخ امید به زندگی در انگلیس، جمعیت این کشور تا سال ۲۰۳۹ میلادی، ۱۰میلیون نفر افزایش یافته و از ۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۴ میلادی، به ۷۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید.
به گفته دفتر آمار ملی انگلیس، اما با توجه به نرخ مهاجرت خالص، انتظار می رود که تا سال ۲۰۳۹ میلادی جمعیت این کشور با ۲۲ درصد افزایش، به ۷۹ میلیون ۹۰ هزار نفر برسد.
دفتر آمار ملی انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که از سال ۲۰۱۳ میلادی تا اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی، جمعیت انگلیس با رشد ۰.۷۷ درصدی، به ۶۴ میلیون ۵۹۶ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است که بالاترین نرخ رشد در یک دهه گذشته بشمار می آید.
هرچند به گفته این نهاد آماری، در سال ۲۰۱۴میلادی، نرخ رشد مهاجرت به انگلیس به مراتب بیشتر از نرخ رشد جمعیت طبیعی آن بوده است.
براساس گزارش اخیر اداره آمار ملی انگلیس، شمار افراد خارجی در این کشور هم اکنون به بیش از هشت میلیون نفر رسیده و یا به عبارتی دیگر از هر ۸ نفر ساکن این کشور، یک نفرشان متولد خارج هست.
بخشی از دلایل افزایش سریع شمار افراد خارجی ساکن انگلیس، ورود تعداد زیادی از شهروندان کشورهای اروپای شرقی به این کشور طی سال های گذشته برای یافتن فرصت های شغلی بوده است.
گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، مؤید آن است در میان مناطق تشکیل دهنده بریتانیا، انگلیس در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی، دارای ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ، اسکاتلند دارای ۵.۳ میلیون نفر جمعیت ، ولز دارای ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ایرلندشمالی دارای یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بوده اند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.