واکنش واشنگتن به پیشروی های ارتش سوریه: از خروج داعش استقبال می کنیم ولی بشار باید کناره گیری کند

سخنگوی کاخ سفید ضمن استقبال از پیشروی های ارتش سوریه وخروج داعش از شهر پالمیرا (تدمر) اذعان داشت که این امر در موضع آمریکا مبنی بر لزوم کناره گیری اسد تغییری ایجاد نخواهد کرد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اذعان داشت واشنگتن از پیشروی های اخیر ارتش دولت سوریه علیه داعش و خروج جنگجویان داعش از شهر پالمیرا استقبال می کند.
وی با اشاره به جنایات و کشتار گروه تروریستی داعش و اقدامات این گروه تروریستی در تخریب آثار باستانی به عنوان تمدن مشترک جهانی و کشتار مسئولین نگهداری از این میراث باستاتی توسط داعش، از خروج داعش از این شهر و پیشروی نیروهای ارتش استقبال کرد.
جاش ارنست گفت ولی این امر در رویکرد واشنگتن نسبت به لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت تغییر ایجاد نخواهد کرد.
وی با مطرح کردن دوباره ادعای حمله نیروهای ارتش دولتی سوریه به مردم غیرنظامی، تصریح کرد، فروکش کردن خشونت ها و بحران جاری سوریه با بر سر کار بودن بشار اسد در دفتر ریاست جمهوری دور از انتظار است و آمریکا همچنان معتقد است، حل موفقیت آمیز بحران سیاسی و مسایل سوریه نیازمند کناره گیری بشار اسد از قدرت خواهد بود.
واشنگتن از آغاز بهارعربی رویکردی دوگانه ای نسبت به حاکمان کشورهای عربی هم پیمان و مخالف آمریکا اتخاذ داشته است و با شروع تنش در سوریه همواره سیاستی مداخله جویانه در سیاست داخلی کشور سوریه و لزوم برکناری بشار اسد رییس جمهوری قانونی این کشور درپیش گرفته است و پیش شرط برکناری اسد را تنها راه بازگشت ثبات به سوریه عنوان داشته است.
ارتش و نیروهای مقاومت سوریه روز یکشنبه گذشته شهر تاریخی تدمر را به طور کامل از چنگال گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند.
شهر تدمر سوریه در ماه مه ۲۰۱۵ (اردیبهشت۱۳۹۴) به اشغال تروریست های داعش درآمده بود.
سقوط این شهر باعث نگرانی شدید جامعه جهانی در خصوص آثار باستانی این شهر شد که قدمت آن بیش از دو هزار سال است زیرا داعش پیش از آن بسیاری از موزه های عراق و سوریه را غارت کرده و آثار باستانی آن را نابود کرده است.
تدمر یا همان شهر پالمیرا به مروارید صحرا نیز مشهور است و این شهر به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی جهانی به ثبت رسیده است .
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.