بارگاه خواهر شاه خراسان جلوه گاه شور دلدادگی به ضامن آهو

بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل علی بن موسی رضا (ع) همزمان با شهادت ضامن آهو اوج شور دلدادگی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شده است.

هم اکنون ده ها هیات عزاداری، هزاران نفر از مردم مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد و استان های جنوبی کشور گرداگرد این آستانه مقدس جمع شده اند تا شامه های خود را سرشار از عطر دلکش حریم بارگاه ضامن آهو کنند.

زائران بارگاه نورانی این فرزند سلاله پاک بوستان ولایت از راه های دور و نزدیک آمده اند تا ضمن عرض تسلیت و ارادت به این بانوی بزرگوار قلب خود را به پنجره فولاد گره بزنند، و دل های خود را روانه صحن وسرای توس کنند.

زمزمه های یا ضامن آهو، یا رضا، یا فاطمه زهرا(س)، تلاوت روح بخش آیات کلام وحی در هنگامه غروب پر حزن و اندوه شهادت امام مهربانی ها، مداحی های شیفتگان اهل بیت دل های مالامال از غم و دیدگان پراشک خود را روانه بارگاه خورشید خراسان کرده اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت:کاروان 500 نفره عاشقان ثامن الائمه از این شهرستان به حریم روحانی خواهر شاه خراسان در 80 کیلومتری شهر دوگنبدان اعزام شدند. فرزین بهمنی آزاد افزود: زایران این کاروان در جوار این بارگاه محافل دعا و نیایش برگزارخواهند کرد.

وی محفل انس با قرآن، آیین عزاداری شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، سخنرانی در کرامات و سیره رضوی با حضور مبلغان کشوری از آیین های این شب نورانی ذکر کرد. بهمنی آزاد تصریح کرد: همایش بزرگ یاوران وقف از دیگر برنامه های آخرین روز صفر در حرم بی بی حکیمه (س) است.

امام جمعه گچساران با اشاره به لزوم عمل به سیره ی امام رضا(ع) از سوی پیروان واقعی آن حضرت گفت: سخاوت و مهربانی در حق دوستان و مدارا با دشمنان بارزترین ویژگی اخلاقی امام هشتم است که او را شایسته نام رضا یعنی کسی که همه از او خشنودند، کرده است.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: بصیرت، آگاهی و مزین بودن به علوم زمانه از دیگر ویژگی های شخصیتی آن امام رئوف است. وی تصریح کرد: وجود بارگاه نورانی ثامن الحجج در کشورمان افتخار ایرانیان است.

امام جمعه گچساران اجتماع عظیم مسلمانان جهان در کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی و حضور میلیون ها نفر در آیین عزاداری امام رضا (ع) را گواهی بر شیفتگی روز افزون مسلمانان به خاندان عصمت و طهارت دانست.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.