​اتحادیه عرب پایان اشغالگری اسرائیل را خواستار شد

اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای به مناسبت «روز زمین» جامعه جهانی را به عمل به مسئولیت خود برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و شهرک سازی این رژیم فراخواند.

اتحادیه عرب در بیانیه خود توقف تجاوزات رژیم اشغالگر که تلاش های مسالمت آمیز برای تشکیل دولت مستقل فلسطین را به نابودی می کشاند، خواستار شد.
در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه هیچ صلحی بدون تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس در کار نخواهد بود، نسبت به خطرات سیاست تحمیل واقعیت هشدار داده شده و آمده است که این سیاست، صلح و ثبات در منطقه و جهان را تهدید می کند.
در این بیانیه همچنین اشاره شده است که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ تا کنون در راستای اقدامات نژادپرستانه خود مساحت زیادی از اراضی فلسطینی را مصادره و حدود ۴۱۸ روستای عربی که مساجد، کلیسا و آثار تاریخی در آنها وجود داشت، نابود کرده است.
شهادت ۲۰۶ فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس تاکنون به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست
از آغاز انتفاضه قدس در اکتبر سال گذشته تاکنون ۲۰۶ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری، نوار غزه، سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ و شهر قدس به شهادت رسیده اند.
جمعیت هلال احمر فلسطین طی بیانیه ای ضمن اشاره به این مطلب، افزود که اشغالگران صهیونیست در این مدت ۱۶۵۱۲ فلسطینی را زخمی شده اند. 
در این بیانیه آمده است که ۱۵۴۱ تن از آنان به ضرب گلوله جنگی زخمی شده و ۳۲۴۸ تن به ضرب گلوله پلاستیکی مجروح شده اند و ۱۱۷۲۳ تن دیگر بر اثر استنشاق گلوله گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده اند.
در این بیانیه آمده است که در این بازه زمانی ۳۳ اسرائیلی در جریان عملیات های انفرادی فلسطینیان به هلاکت رسیده و ۳۵۵ تن دیگر هم زخمی شده اند.
طبق این بیانیه، فلسطینیان در این مدت ۹۵ بار اقدام به پرتاب سنگ کرده و ۱۰۳ بار با سلاح سرد نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست را هدف حمله قرار داده و ۲۵ بار با خودرو آنان را زیر گرفته و ۲۲ بار به سویشان آتش گشودند.
نظامیان صهیونیست تظاهرات فلسطینیان در سالروز «روز زمین» را سرکوب کردند
نیروهای اشغالگر اسرائیل ظهر روز چهارشنبه تظاهرات فلسطینیان به مناسبت سالروز «روز زمین» که در مقابل پایگاه نظامی عوفر در غرب رام الله برگزار شد، سرکوب کردند و حتی به سمت خبرنگارانی که در حال پوشش اخبار این تظاهرات بودند گاز اشک آور شلیک کردند.
نیروهای اشغالگر همچنین «سامی دغلس» مسئول پرونده شهرک سازی و رئیس شورای روستایی برقه را در نابلس بازداشت کردند.
روز چهارشنبه مصادف با چهلمین سالروز «روز زمین» است و مردم فلسطین در چنین روزی در سال ۱۹۷۶ با برپایی اولین اعتصاب سراسری خود از سال ۱۹۴۸ ، در اعتراض به تصمیم رژیم صهیونیستی به مصادره بخش های گسترده ای از زمین های کشاورزی منطقه البطوف در روستاهای سخنین، عرابه و دیرحنا که بعدها به روستاهای مثلث معروف شدند، این روز را «روز زمین» نامیدند .
رژیم صهیونیستی در اولین روزهای اشغال این مناطق، اقدام به مصادره اراضی فلسطینی نشین کرد. در سرزمینهای اشغالی این روز 'روز نکبت' نامیده می شود.
در سال ۱۹۴۸ اشغالگران بیش از ۹۵ درصد از اراضی فلسطینیان را مصادره کرد.
بر اساس آخرین برآوردها، تنها سه درصد از اراضی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ در مالکیت فلسطینیان باقی مانده است .
روز زمین آغاز مبارزه فلسطینیان با رژیم صهیونیستی است که پس از روز نکبت ( اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی) آغاز و تاکنون در سخت ترین شرایط ادامه داشته است .
در سال ۱۹۷۵ کمیته دفاع از زمین با حضور شخصیت های فلسطینی تشکیل شد و تصمیم به اعتصاب سراسری در این روز را گرفت.
نظامیان رژیم صهیونیستی در روز ۳۰ ماه مارس سال ۱۹۷۶ تظاهرات فلسطینی ها را در مناطق الجلیل و المثلث که در اعتراض به سیاست مصادره اراضی عربی برگزار شده بود، سرکوب کردند. در این حادثه ۶ فلسطینی ساکن مناطق مذکور از جمله روستای عرابه از توابع شهر الطیبه به شهادت رسیدند.
اکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار فلسطینی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در حالی زندگی می کنند که انواع تبعیض در همه امور زندگی علیه آنان اعمال می شود.
روستای مجد الکروم در الجلیل یکی از روستاهای فلسطینی نشین است که ۵۳ درصد خاک آن برای احداث یک شهرک یهودی نشین مصادره شد و از ۲۰ سال پیش تا کنون رژیم صهیونیستی هیچ مجوزی برای توسعه این روستا صادر نکرده است. به همین دلیل بسیاری از ساکنان روستا به دلیل افزایش جمعیت و گسترش خانواده های خود، منازلی را بدون مجوز احداث کرده اند.
هم اکنون ۴۰۰ واحد مسکونی این روستا با خطر تخریب مواجه هستند. از این گذشته رژیم صهیونیستی نه تنها اجازه احداث هیچ مجتمع مسکونی عربی را از زمان اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ تاکنون نداده، بلکه بیش از ۱۵ قانون برای مصادره اراضی عربی تصویب کرده است.
رژیم صهیونیستی فقط سه درصد سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ را برای فلسطینی های ساکن این سرزمین ها باقی گذاشته و بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی فلسطینی ها در الجلیل، مثلث و نقب با خطر تخریب مواجه است .
حماس: به بسیج امت عربی و اسلامی برای حمایت از آرمان فلسطین پایبندیم
یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش به بسیج امت عربی و اسلامی و در راس آنها مصر برای حمایت از آرمان فلسطین و پشتیبانی از فلسطینیان در مصاف با اشغالگران صهیونیست و لغو محاصره باریکه غزه پایبند است.
صلاح بردویل تصریح کرد که حماس از امت عربی و اسلامی در مصاف با اشغالگران صهیونیست حمایت می کند.
وی یادآور شد که حماس هرگز در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نمی کند.
وی خاطرنشان ساخت که حماس تحت هیچ شرایطی از اصول و آرمان هایش عقب نشینی نخواهد کرد، این جنبش با خود عهد و پیمان بسته است که به مقاومت و اصول و آرمان های ملت فلسطین پایبند باشد. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.