​اعتراف پلیس بلژیک به ضعف امنیتی در فرودگاههای این کشور

گروهی از افسران پلیس بلژیک در نامه‌ای سرگشاده به مقامات کشور خود، به ضعف موجود در نظام امنیتی فرودگاه کشور خود اعتراف کردند.

گروهی از افسران پلیس بخش پلیس فرودگاه فدرال بلژیک در نامه‌ای سرگشاده به مقامات کشور خود به ضعف موجود در نظام امنیتی فرودگاه بلژیک اعتراف کردند.
پایگاه اسپوتنیک گزارش کرد، طبق این نامه، چهار سطح ساختمان فرودگاه «بسیار  در دسترس همه به ویژه مجرمان است».
این افسران پلیس همچنین از «سلاح‌های منسوخ» و روند «نگران کننده» رویارویی با چمدان‌هایی که در گوشه‌ای رها شده‌اند گله و شکایت کردند.
این افسران پلیس بلژیک مدعی شدند که بخش گسترده‌ای از کارکنان بخش نقل و انتقال چمدان‌ها، سابقه جنایی دارند.
این افسران پلیس در نامه خود، خواستار بازرسی کامل مسافران در ورودی ساختمان فرودگاه و ممانعت از نزدیک شدن وسایل نقلیه تا شعاع ۱۰۰ متری اطراف ورودی فرودگاه شدند و همچنین خواستار استقرار یک تیم واکنش سریع در فرودگاه شدند.
مقامات بلژیک بعد از حمله عاملان انتحاری به فرودگاه بین‌المللی این کشور و یک ایستگاه مترو در تاریخ ۲۲ مارس که به کشته شدن ۳۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر دیگر منجر شد، اقدامات امنیتی شدیدتری را در سراسر این کشور به کار گرفته‌اند.
تکفیری‌های «داعش» مسئولیت این حملات تروریستی را برعهده گرفتند.
افسران پلیس بخش حمل و نقل هوایی بلژیک در نامه سرگشاده خود، نقاط ضعف موجود در نظام امنیتی فرودگاه توسط پیشگاهنگانی که قبل از حملات تروریستی به فرودگاه فرستاده شده بودند، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.