رونمایی از گزینه‌های جانشینی کی‌روش

فدراسیون فوتبال ایران گزینه‌های خوبی برای جایگزینی کی‌روش در صورت استعفا در اختیار دارد. کارلوس کی‌روش پیش از دو مسابقه نهایی مرحله اول مقدماتی جام جهانی اعلام کرده بود که اردیبهشت ماه از سرمربیگری تیم ملی استعفا خواهد کرد. خبری که بلافاصه تکذیب شد اما به نظر می‌رسد اثر خود را در فدراسیون فوتبال و البته نامزدهای انتخاباتش گذاشته است.

یکی از منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال در مورد گزینه‌های احتمالی جابه‌جایی با کی‌روش می‌گوید: «بعید است کی‌روش از ایران برود اما فدراسیون فوتبال با فهرستی از مربیان بدون قرارداد مواجه است که می‌تواند هرکدام‌شان را جایگزین کی‌روش کند».
خسارت قرارداد کی‌روش مساله‌ای است که اخراج او از تیم ملی را غیرممکن می‌سازد و به همین دلیل است که گزینه استعفای سرمربی مطرح شده اما به نظر می‌رسد که حمایت‌های لازم از تیم ملی برای سرمربی آینده تیم ملی انجام خواهد شد: «وزارت ورزش در هزینه‌های جذب سرمربی خوب حتما به فدراسیون فوتبال کمک خواهد کرد و این مساله‌ای است که رییس فدراسیون فوتبال را در صورت استعفای کی‌روش وسوسه می‌کند.»
وزیر ورزش در مصاحبه نوروزی خود با همشهری جوان گفته بود که سرمربی آینده تیم ملی، مربی‌ای است که انتقال علم بدهد و حالا به نظر می‌رسد که خبر فهرست مربیان جایگزین کی‌روش به صحبت‌های وزیر ورزش بی ارتباط نباشد.
در حال حاضر صحبت‌هایی در مورد یک فهرست مطرح شده؛ فهرستی از مربیان بدون قرارداد که برای جایگزینی کی روش مطرح اند. فهرستی که حتی اگر کی‌روش استعفا هم ندهد در فدراسیون فوتبال آینده مطرح خواهد بود. از این فهرست شما با ۴ نام مواجه خواهید بود. سرمربیانی که می‌توانند روی نیمکت تیم ملی بنشینند.

مارچلو بیلسا
ملیت: آرژانتینی
سن:۶۰
قرارداد قبلی: مارسی (۲۰۱۵)
او بهترین انتخاب برای فوتبال ایران است؛ یک مربی با توانایی بالا برای تربیت بازیکنان جوان. لیگ برتر ایران بسیارجوان شده و بیلسا به خوبی بلد است از جوانان ایران یک مشت ستاره دست‌نیافتنی بسازد.

دی متیو
ملیت: ایتالیایی
سن: ۴۵
قرارداد قبلی: شالکه (۲۰۱۵)
مرد ایتالیایی بیش از ۳۳ بازی در شالکه دوام نیاورد و موفق نشد حتی به آن چیزی که در چلسی رسیده بود نزدیک شود. او مربی باتجربه‌ای نیست اما می‌تواند علم روز فوتبال را به ایران بیاورد.

نام :مصطفی دنیزلی
ملیت: ترکیه
سن: ۶۶
قرارداد قبلی: گالاتاسرای (۲۰۱۵)
دنیزلی در فوتبال ایران بسیار محبوب است اما آخرین بار با خاطره خوشی از ایران خارج نشد. شاید در دسترس‌ترین گزینه برای تیم ملی ایران در غیاب کی‌روش او باشد.

در این فهرست نام رافائل بنیتز هم دیده می‌شد . اتفاقی که نشان می‌دهد فهرست مورد نظر حدود بیش از یک ماه قبل نوشته شده است. بنیتز حدود ۲۰ روز قبل سرمربی نیوکاسل شده.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.