آمریکا تیپ زرهی در شرق اروپا مستقر می‌کند

ارتش آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد در پاسخ به اقدامات روسیه، حضور نظامی خود در شرق اروپا را افزایش دهد.

ارتش آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: واشنگتن در نظر دارد تا در واکنش به اقدامات تجاوزکارانه روسیه، حضور نظامی خود در شرق اروپا را گسترش داده و در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی یک تیپ زرهی دیگر را در شرق اروپا مستقر نماید.
فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در اروپا اعلام کرد: با افزوده شدن این تیپ زرهی جدید، تعداد تیپ های زرهی کاملا آماده آمریکا برای جنگ به سه تیپ افزایش خواهد یافت. هر تیپ زرهی شامل ۴۲۰۰ نیروی نظامی خواهد بود.
ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: طرح اجرایی ارتش همچنان رویکرد قدرتمند و متعادل ما نسبت به اطمینان دادن به متحدان آمریکا در ناتو را در قبال اقدامات تجاوزکارانه روسیه در شرق اروپا و سایر مناطق ، نشان خواهد داد.
وی افزود: متحدان و شرکای ما قابلیت بیشتری را مشاهده خواهند کرد. آنها حضور مداوم بیشتر یک تیپ زرهی را با تجهیزات مدرن در کشورهای خود، خواهند دید.
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا ماه گذشته بودجه پیشنهادی پنتاگون برای سال آینده را ارائه کرد که شامل ۳.۴ میلیارد دلار برای عملیات نظامی در اروپا بوده است. این رقم نسبت به بودجه سال گذشته چهار برابر شده است.
ارتش آمریکا هم اکنون ۶۲ هزار نیروی نظامی دائمی در اروپا مستقر کرده است. روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.