قیمت جهانی نفت به حدود ۳۷ دلار در هر بشکه رسید

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت های آتی نفت امروز(چهارشنبه) بدلیل کاهش تقاضا و حجم بالای عرضه، به حدود 37 دلار در هر بشکه رسید؛ در حالی که پیش بینی می شود سرمای ناگهانی هوا در اروپا و آمریکا نیز گذرا باشد.

نفت های خام از اواسط سال 2014 تا کنون تقریبا دو سوم ارزش خود را از دست داده اند، زیرا افزایش تولید اوپک، روسیه و آمریکا منجر به پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا شده است. هم اکنون، روزانه 500 هزار تا دو میلیون بشکه نفت بیش از نیاز بازار تولید می شود.
بتازگی چشم انداز کاهش تقاضای نفت در اروپا و به ویژه در آسیا نیز قیمت های نفت را تحت فشار بیشتری قرار داده است. 
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر (دی) ساعت 6 صبح امروز(چهارشنبه) به وقت گرینویچ در بازار نایمکس این کشور 1.7 درصد نسبت به دیروز (سه شنبه) کاهش یافت و به 37.22 دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات دیروز، قیمت نفت در این بازار معادل 37.46 دلار در هر بشکه بود.
قیمت نفت خام برنت دریای شمال نیز در ساعت یاد شده در بازار لندن، با 33 سنت کاهش نسبت به دیروز، به 37.46 دلار در هر بشکه رسید. 
لغو قانون ممنوعیت صادرات نفت خام در آمریکا موجب افزایش قیمت نفت خام این کشور در بازار نایمکس شده و اختلاف قیمت آن با نفت برنت را کاهش داده است. 
بازرگانان معتقدند، کاهش امروز قیمت های نفت ناشی از رو به اتمام بودن اعتبار قراردادهای سال 2015 و دورنمای نامطلوب بازار نفت است.
پیش بینی گذرا بودن سردی ناگهانی هوا در اروپا و آمریکا در روزهای آینده نیز می تواند به کاهش قیمت نفت کمک کند.
با این حال، در صورتی که گزارش وزارت انرژی نشان دهنده کاهش موجودی نفت این کشور در هفته گذشته باشد، می تواند به بالا رفتن قیمت نفت منجر شود.
نظرسنجی رویترز از 9 تحلیلگر بازار انرژی نشان می دهد که ممکن است موجودی نفت خام آمریکا در هفته گذشته 2.5 میلیون بشکه کاهش یافته باشد.
گزارش مدیریت اطلاعات انرژی وزارت انرژی آمریکا اواخر وقت امروز منتشر می شود.
شرکت سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز مستقر در سنگاپور نیز اعلام کرد، احتمال کاهش موجودی نفت آمریکا بیش از احتمال افزایش آن است؛ این مساله به افزایش قیمت نفت در روزهای آینده کمک می کند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.