نخست وزیر بلژیک یکی از اهداف عاملان حملات تروریستی اخیر بوده است

گزارش‌های منتشر شده نشان از آن دارد که نخست وزیر بلژیک یکی از اهداف عاملان حملات تروریستی اخیر در بروکسل بوده است.

گزارش‌های منتشره حکایت از آن دارد که محل اقامت و دفتر کار "شارل میشل"، نخست وزیر بلژیک از جمله اهداف عاملان حملات تروریستی اخیر در شهر بروکسل بوده است.
نیروهای پلیس بلژیک یک روز پس از انفجارهای بروکسل، رایانه‌ای را در سطل زباله پیدا کردند که اطلاعات داخل آن حاکی از آن است که تروریست‌ها در جستجوهای خود در اینترنت به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره منزل و محل کار دفتر نخست وزیر بلژیک بوده‌اند.
بر اساس برخی گزارش‌های تایید نشده، این رایانه ممکن است حاوی فایل‌هایی از طرح ساختمان‌ها و تصاویر دفتر کار و محل اقامت نخست‌وزیر بلژیک باشد.
این گزارش در حالی منتشر شده است که ایستگاه متروی مالبیک که هدف حملات تروریستی قرار گرفت، با دفتر نخست وزیری ۱۰ دقیقه پیاده فاصله دارد.
در این رایانه همچنین آخرین پیام ابراهیم البکراوی یکی از بمب گذاران فرودگاه بروکسل وجود داشت که از تحت تعقیب بودن توسط پلیس، ناراضی بود.
دادستانی فدرال بلژیک از اظهار نظر درباره این گزارش که در روزنامه های این کشور از جمله روزنامه فرانسوی زبان اِکو منتشر شده، اجتناب کرده است.
این رایانه در خیابان مکس رز در محله اسکاربک بروکسل در یک سطل زباله پیدا شده است.
در انفجارهای تروریستی سوم فروردین در فرودگاه و متروی شهر بروکسل ۳۵ نفر کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.