جزئیات دستگیری ربایندگان دختر ۶ ساله در «نی ریز»

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری ربایندگان دختر شش ساله در شهرستان «نی ریز» و همچنین توقیف ۱۴ هزار و ۹۵۴ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزشی بالغ بر ۱۱۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال در شیراز خبر داد.

سردار احمد علی گودرزی  گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آدم ربایی در یکی از مهد کودک‌های شهرستان «نی ریز»، بلافاصله ماموران پاسگاه «قطرویه» به محل مورد نظر اعزام شدند. 
وی ادامه داد: مسئول مهد کودک با مراجعه به مأموران اعلام می‌کند خانمی که به صورت خود ماسک بهداشتی زده بود، به درب مهد کودک مراجعه و اظهار داشته با یکی از کودکان مهد کودک که مادرش در بهداری منتظر اوست کار دارم که پس از مراجعه دختر بچه ۶ ساله با هم به بیرون مهد کودک رفته و با یک دستگاه موتورسیکلت که مرد نا‌شناسی راکب آن بود محل را ترک کردند که پس از پایان وقت و مراجعه پدر دختر بچه مشخص شد که دختربچه ربوده شده است. 

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفته و با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و در کمتر از ۲۴ ساعت آدم ربایان «م- ج» ۲۰ ساله و «س- م» ۱۹ ساله که با هم زن و شوهر بودند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند. 

گودرزی گفت: در تحقیقات، مته‌مان به جرم ارتکابی اعتراف و با تلاش مأموران، دختر بچه که در یک گله دانی واقع در دامنه رشته کوه‌های روستای «سنگ زور» محبوس شده بود، صحیح و سالم پیدا و پس از اقدامات لازم تحویل والدینش شد. 

وی با بیان اینکه مته‌مان انگیزه خود را از آدم ربایی سرقت طلاهای دختر بچه عنوان کردند، افزود: مته‌مان طلاهای سرقتی به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به یک مغازه طلافروشی فروخته‌اند که در این راستا خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر شد. 

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: این اقدام سریع، همه جانبه و به موقع نیروی انتظامی باعث شادی اهالی و تجمع در محل و قدردانی مردم شد. 

توقیف کالای قاچاق ۱۱۳ میلیارد ریالی در شیراز

 «گودرزی» در بخش دیگری از سخنان خود به کشفیات کالای قاچاق در استان اشاره کرد و افزود: با تلاش مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان چهار محل دپوی گوشی تلفن همراه قاچاق در شیراز شناسایی و در بازرسی از آن‌ها ۱۴ هزار و ۹۵۴ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد. 

وی با بیان اینکه در این راستا ۱۵ نفر دستگیر شدند، افزود: ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق بالغ بر ۱۱۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد شده است. 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همچنین مأموران پلیس آگاهی استان باندی از قاچاقچیان حرفه‌ای پوشاک را که به صورت ماهرانه‌ای اقدام به جاسازی پوشاک در تانکرهای فرآورده‌های نفتی (قیر) می‌کردند، شناسایی کردند. 

گودرزی تصریح کرد: مأموران در این راستا سه دستگاه کامیون تانکردار را در محور «قائمیه- نورآباد» متوقف و در بازرسی از آن ۵۰ هزار ثوب پوشاک قاچاق به صورت جاسازی شده کشف کردند. 

وی ارزش تقریبی این محموله را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا سه نفر دستگیر و تحقیقات کماکان ادامه دارد. 

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در یک عملیات دیگر نیز مأموران پلیس آگاهی استان فارس یک باند حرفه‌ای سارقان منزل را شناسایی کردند. 

گودرزی افزود: سارقان با استفاده از سنگ فرز وارد منازل شده و پس از شکستن گاو صندوق‌ها اقدام به سرقت طلا و زیورآلات ساکنان می‌کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه سارقان برای ادامه فعالیت خود به استان‌های شمالی عزیمت کرده بودند، خاطر نشان کرد: در این راستا و با هماهنگی پلیس آگاهی ناجا و استان مازندران پنج متهم و یک خریدار اموال مسروقه در تهران دستگیر و در تحقیقات به ۱۰ فقره سرقت منزل اعتراف کردند. 

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان‌های فسا، لارستان و شیراز کشف شده است که در این رابطه ۸ دستگاه خودرو توقیف و ۱۲ نفر متهم دستگیر شدند.. 

کشف بیش از یک تن مواد مخدر از ابتدای دی ماه

گودرزی تصریح کرد: از ابتدای دی ماه تاکنون یک تن و ۴ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف و در این مدت ۲۰۵ نفر متهم دستگیر شده‌اند. 

وی، کشفیات مواد مخدر در سطح استان از ابتدای سال تا کنون را ۲۳ تن و ۵۸۷ کیلو گرم انواع مواد مخدر اعلام کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.