دخالت‌های بی‌جا به ضرر پرسپولیس است

لغو بازی با نساجی که به گفته مقامات سازمان لیگ، با دستور از بالا بوده و همچنین عدم برگزاری بازی مقابل ذوب‌آهن به دلیل کرونایی بودن چند بازیکن حریف قطعاً در روند نتیجه‌گیری پرسپولیس در فینال تأثیرگذار خواهد بود.

خبر ورزشی نوشت: از آخرین بار که شاگردان گل‌محمدی در یک مسابقه رسمی حاضر شده‌اند، ۲۴ روز می‌گذرد! آنها اول آذر مقابل شهرخودرو صف‌آرایی کرده و پس از آن گویی به خوابی زمستانی رفته‌اند. تصمیمات اتخاذ شده برای پرسپولیس و لای زرورق نگه داشته شدن این تیم اگر با هدف قهرمانی در آسیا بوده است، باید از هوش، ذکاوت و حرفه‌ای‌گری آنها که پشت این سیاست بوده‌اند انگشت حیرت به دهان گزید! افرادی که در اردوی این تیم حاضر شده و دعاگویی رئیس‌جمهور برای موفقیت این تیم را ابلاغ می‌کنند، آیا از خود پرسیده‌اند با کدام برنامه‌ریزی و تدارک باید به مصاف حریفی آماده و قبراق از شرق آسیا برویم؟ تیمی که از کوران مسابقات سخت و نفسگیر انتخابی سربلند بیرون آمده و با یک هفته استراحت، در آرمانی‌ترین شرایط خود قرار دارد. در حالی که پرسپولیس به واسطه همین دایه‌های مهربان‌تر از مادر نزدیک به یک ماه از مسابقات دور بوده است!

لغو بازی با نساجی که به گفته مقامات سازمان لیگ، با دستور از بالا بوده و همچنین عدم برگزاری بازی مقابل ذوب‌آهن به دلیل کرونایی بودن چند بازیکن حریف قطعاً در روند نتیجه‌گیری پرسپولیس در فینال تأثیرگذار خواهد بود. این اشکال البته به یحیی گل‌محمدی وارد است، او اگر بر سر لغو بازی با نساجی محکم ایستاده و اجازه ورود افراد غیرفنی را نداده بود، شاید اوضاع به وخامت الان نبود. یحیی شاید داستان آخرین قهرمان ایرانی باشگاه‌های آسیا را شنیده باشد، پاس تهران روزی به این عنوان مهم رسید که فیروز کریمی اجازه ورود فرماندهان ارشد وقت نیروی انتظامی به رختکن تیم را نداد! او گرچه از چشم آن صاحب‌منصبان افتاد اما نام خود و تیمش را بر بام فوتبال آسیا جاودانه کرد. افتخاری که نزدیک به ۳۰ سال است هیچ تیم ایرانی موفق به تکرار آن نشده است.

مقامات بیرون از فوتبال با همه علاقه‌مندی و احساس مسئولیتی که نسبت به قهرمانی پرسپولیس در آسیا دارند، باید می‌دانستند انجام و عدم انجام یک مسابقه در ‌حیطه اختیارات سرمربی تیم بوده و تشخیص مفید یا مضر بودن آن و پاسخگوی عواقبش شخص مسئول فنی تیم است. باید با هواداران فوتبال و به‌خصوص طرفداران پرسپولیس واقع‌بینانه سخن گفت. غیرت، مردانگی و روحیه جنگندگی و مبارزه همه جای خود، برای رسیدن به موفقیت ابزارهای دیگری هم لازم است که‌ متأسفانه اینجا هرگونه توفیقی تنها بر اثر همان آیتم‌های اول به دست می‌آید.

به امید اینکه انگیزه و میل به پیروزی نزد بازیکنان پرسپولیس، جبران همه ندانم‌کاری‌ها و تصمیمات غلط صورت گرفته را کرده و با برد مقابل حریف شرقی به حسرت دور و دراز ایستادن بر بالاترین سکوی باشگاهی در آسیا پایان بخشیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.