لیپی:گواردیولا در فوتبال انقلاب به پا کرد/ بهترین مربی جهان فرد دیگری است

سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا معتقد است که گواردیولا در فوتبال انقلابی به پا کرد ولی سرمربی فصل پیش رئال‌مادرید بهترین مربی جهان است.

سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا معتقد است که گواردیولا در فوتبال انقلابی به پا کرد ولی سرمربی فصل پیش رئال‌مادرید بهترین مربی جهان است.
مارچلو لیپی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» در خصوص جدایی گواردیولا از بایرن مونیخ در پایان فصل جاری گفت: پپ پس از سال‌ها تلاش حالا به دنبال ایجاد تغییرات است. در مورد اینکه ممکن است بازیکنان بایرن با دانستن این موضوع که گواردیولا در پایان فصل از جمع آن‌ها جدا خواهد شد، همانند قبل با انگیزه نباشد، باید بگویم به نظرم آن‌ها باید به طور جدی به کار خود ادامه دهند.
وی افزود: قطعاً گواردیولا از زمان آریگو ساچی به بعد نخستین مربی بود که در فوتبال انقلاب به پا کرد. پپ در بارسلونا تیمی را خلق و مربی‌گری کرد که همه عناوین قهرمانی را به دست آورد. تیم ملی اسپانیا هم با بازیکنان او بود که دو بار در مسابقات یورو و یک بار در مسابقات جام جهانی به قهرمانی رسید. گواردیولا سهمی مهم و ویژه در تاریخ فوتبال دارد. امروزه او یکی از دو یا سه مربی برتر جهان است. اگرچه بهترین مربی جهان نفر دیگری است و آن کارلو آنچلوتی است که هیچکس همانند او نیست.
لیپی ۶۷ ساله در ادامه اظهار داشت: کارلتو تجربه فوق‌العاده‌ای به عنوان یک فوتبالیست داشته و پس از ساچی چنین تجربه‌ای را در مربیگری داشت. او در هر لیگی قهرمانی را تجربه کرده و در آلمان هم این کار را خواهد کرد. از همه مهمتر اینکه تا کنون هیچ بازیکنی از وی بد  نگفته است که این به کیفیت و فرهنگ فوتبالی آنچلوتی باز می‌گردد.
سرمربی پیشین یوونتوس با شبیه دانستن سرمربی کنونی بانوی پیر به خودش گفت: با توجه به اینکه یوونتوس آلگری را در سن ۴۶ سالگی استخدام کرد، او مربی یک استوار با دانش فنی بالاست. ماسیمیلیانو در طول فصل و بازی‌ها تغییراتی در یووه ایجاد کرده است، درست شبیه کارهایی که من می‌کردم. آلگری مربی شجاعی است.
او همچنین در مورد تقابل یوونتوس با قهرمان بوندس‌لیگای آلمان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا عنوان کرد: بایرن مونیخ یکی از قدرتمندترین تیم‌های اروپاست و یووه کار دشواری مقابل شاگردان پپ گواردیولا دارد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.