حساب‌های کاربری ترامپ در «فیسبوک» و «اینستاگرام» به مدت نامحدود مسدود شدند

دو شبکه اجتماعی «فیسبوک» و «اینستاگرام» روز پنجشنبه حساب‌های کاربری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به طور دائم مسدود کردند.

«مارک زاکربرگ» رئیس شرکت فیسبوک و اینستاگرام که زیرمجموعه آن است اعلام کرد، ترامپ از این بستر برای «تحریک به اقدام خشونت‌آمیز علیه دولت انتخاب شده از طریق دموکراتیک» استفاده کرده است.

زاکربرگ افزود، به همین دلیل حساب‌های کاربری او «به صورت نامحدود و دستکم به مدت دو هفته بسته خواهد ماند تا انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تکمیل شود».

این در حالی است که چهارشنبه شب نیز شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که ترامپ پست‌های توییتری خود را که به تعلیق حساب توییتری وی منجر شده بود، حذف کرده است تا بتواند بعد از مموعیت ۱۲ ساعته، مجدداً دسترسی خود به توییتر را به دست آورد.

چهارشنبه شب در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند.

ترامپ نیز که پیش‌تر با اظهارات جنجالی و تحریک‌آمیز خود، آتش این خشونت‌ها را کرده بود، در بیانیه‌ای قول انتقال «منظم» قدرت به بایدن را داد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.