محمد بنا: با این شرایط مردم توقع مدال نداشته باشند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با انتقاد از وضعیت و امکانات در اردوی تیم ملی گفت: متاسفانه دولت به طور کلی ورزش را به باد فراموشی سپرده و هیچ کدام از رشته‌های مدال آور ایران در المپیک حال و روز خوشی ندارند.

محمد بنا درباره آخرین وضعیت فرنگی‌ کاران تیم ملی پس از پایان چهارمین اردو، اظهار کرد: هر اردویی که پشت سر می‌گذاریم شرایط کشتی‌گیران بهتر می‌شود اما برگزاری تعداد زیاد مسابقات کشتی برنامه‌های ما را به هم‌ می‌ریزد. ما در گذشته خیلی پاگیر حضور در این مسابقات نبودیم اما در حال حاضر 90 درصد کشتی‌گیران ما باید در رقابت‌هایی مثل جام باشگاه های جهان یا جام تختی کشتی بگیرند که همین امر به طور کلی برنامه‌های ما را برهم می‌ریزد. باید در برگزاری چنین مسابقاتی حساب شده‌تر و با برنامه‌تر حرکت کنیم تا تیم ملی برای حضور در مسابقات مهم آسیب نبیند. بعد از مدت ها پیگیری بالاخره با لطف فدراسیون پزشکی ورزشی 2 فیزیوتراپ در اختیار تیم ملی قرار گرفت که جا دارد از دکتر نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی تشکر کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با انتقاد از شرایط و امکانات اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در راه آماده سازی برای حضور در المپیک 2016 ریو گفت: متاسفانه شرایط به هیچ وجه المپیکی نیست و اصلا نگاه المپیکی وجود ندارد. یکی می‌گوید وزارت ورزش باید کمک کند یکی می‌گوید کمیته ملی المپیک. من نمی‌دانم چه کسی باید به داد این وضعیت ما و کمبود امکانات و بی توجهی‌ها برسد. البته سعی و تلاش می‌کنند اما متاسفانه کمبودهای زیادی داریم. تیمی که در المپیک قبل قهرمان شده نباید در چنین شرایطی قرار داشته باشد و با هزار جور دردسر دست و پنجه نرم کند.

وی افزود: ما در این فاصله اندک تا رقابت‌های المپیک باید جهادی کار کنیم تا بتوانیم در المپیک آبروداری کنیم اما متاسفانه از داشتن معمولی‌ترین امکانات نیز محرومیم. البته فدراسیون کشتی تمام سعی خود را می‌کند تا شرایط مناسب را فراهم کند اما تا حدی حجم مسابقاتی مانند گراپلینگ، کشتی کمربند، کشتی بانوان و … زیر نظر فدراسیون زیاد است که دیگر شرایط اجازه نمی‌دهد بتواند کاری بیش از این انجام دهد.

بنا با بیان اینکه دولت به طور کلی ورزش را به باد فراموشی سپرده، افزود: متاسفانه دولت نه تنها ورزش اول ایران بلکه کل ورزش را فراموش کرده است. مگر اوضاع کدام رشته مدال آور ایران خوب است که وضع کشتی خوب باشد؟ تکواندو، وزنه برداری یا دوومیدانی؟همه این رشته ها که امید این مردم برای کسب مدال در المپیک هستند اصلا حال و روز خوبی ندارند و کسی هم نیست که به داد آنها برسد. کشتی ما هم که حال و روزش کاملا مشخص است و با این بی‌توجهی‌ها و مشکلات توقع دارند در المپیک بهترین نتایج را بدست بیاوریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به تعیین جایزه 300 سکه طلا برای طلایی‌های المپیک گفت: آخر مگر با این شرایط اصلا کسی مدال می‌گیرد که این‌ها برایش 300 سکه طلا جایزه تعیین کرده‌اند؟ ما الان به توجه نیاز داریم. وقتی در اردوی تیم قهرمان المپیک یک باند یا چسب وجود ندارد آخر حرف دلمان را به کی بزنیم؟ بعد می‌آیند و می‌گویند فلان قدر جایزه به مدال آوران می‌دهیم. تمام دنیا با تمام وجود در حال کار و تمرین برای موفقیت در المپیک است آنوقت ما باید دائما درگیر چنین مسائلی باشیم. به من نان هم ندهند بخاطر عشقم به کشتی و مردم کار می‌کنم و دم نمی‌زنم اما با چه زبانی بگویم این امکانات در خور و شایسته یک تیمی که قهرمان المپیک شده نیست. تیم فوتبال ما بعد از 30 سال می‌خواهد به المپیک برود این همه برایش اردوی خارجی و بهترین امکانات را مهیا کرده‌اند آنوقت با تیم ملی کشتی فرنگی ایران که 3 طلا در المپیک قبل بدست آورده اینطور رفتار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صبح تا شب باید در اتاق هایی زندگی کنیم که بوی گند آن اجازه نمی‌دهد آقایان یک ساعت هم در آن طاقت بیاورند. به والله این شرایط در شان این قهرمانان نیست که بارها باعث افتخار این سرزمین شده‌اند. البته این وضعیت مختص همه رشته‌ها است. مگر سایر رشته‌های ما حال و روز بهتری از ما دارند؟ مگر ما در مجموع چند رشته داریم که می‌توانند در المپیک به مدال برسند؟ آیا در چنین شرایط حساسی که وضعیت ورزش ما به هیچ وجه خوب نیست و در المپیک کار بسیار سختی در پیش دارد، باید با یک تیم قهرمان المپیک اینگونه برخورد شود؟ مسئولان باید برای تمامی کشتی‌گیران ما بهترین شرایط را بوجود بیاورند و میلیاردی هزینه کنند تا این‌ها بدون دغدغه تنها به فکر موفقیت و مدال آوری در المپیک باشند اما حتی نمی‌خواهند صد هزار تومان هم خرج کنند!

بنا افزود: همین شرایط باعث شده کشتی‌گیر من که باید در این فاصله کم تا المپیک همه فکر و ذکرش کسب موفقیت در المپیک باشد، بخاطر اینکه خرج یک سالش را دربیاورد در رقابت‌هایی چون جام باشگاه‌های جهان کشتی می‌گیرد. بعد از آن هم باید در جام تختی، قهرمانی آسیا، جام جهانی، وهبی امره ترکیه، زومباتلی مجارستان، انتخابی تیم ملی و … کشتی بگیرند و بعد آنها را با بدنی خسته به المپیک ببریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه مردم نباید با وجود چنین شرایطی از تیم ملی کشتی فرنگی برای موفقیت در المپیک توقع داشته باشند، گفت: متاسفانه از پایه و اساس هیچ چیز درست نیست و اگر هم در المپیک به موفقیتی برسیم فقط و فقط با غیرت همین بچه‌ها بدست می‌آید و نه چیز دیگری. من نمی‌دانم مسئول این وضعیت چه کسی است. من فقط با یک نفر و آن هم رییس فدراسیون طرفم و فدراسیون باید امکانات مناسب را در اختیار ما بگذارد و از ما نتیجه بخواهد. البته همانطور که گفتم فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند و همواره در حال دویدن است.

بنا با بیان اینکه طرح این صحبت‌ها برای کمک به کشتی فرنگی در کسب موفقیت بیشتر در رقابت‌های المپیک است، افزود: این حرف‌ها و گلایه‌های من بخاطر این است که این بچه‌ها بهتر و روانتر کار کنند وگرنه آن‌ها مرد روزهای سخت هستند و برای خوشحالی مردم هر کاری می‌کنند. قول‌هایی که من به مردم داده‌ام هنوز سر جای خودش است و هیچ تغییری نکرده و نخواهد کرد. ما در المپیک بخاطر مردم و خوشحالی آن‌ها هر کاری می‌کنیم و کم نخواهیم گذاشت اما اگر این مشکلات را نگویم فردا اگر نتیجه نگیرم می گویند ما همه امکانات را برای بنا مهیا کردیم و او نتوانست نتیجه بگیرد. آخر یک نفر بیاید و به من بگوید استاندارد امکانات مناسب برای یک تیم در حد قهرمان المپیک چیست. اگر به داشتن تشک باشد که آن را در خانه خودمان هم داریم با این تفاوت که در خانه بر روی آن می‌خوابیم و در اینجا بر روی آن کشتی می‌گیریم!
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.