هنر مقاومت یا هنر اجتماعی/ فضای جامعه امروز در آینه چشمان ۱۷۵ غواص

نمایش «جان گز» بیش از آنکه در گروه تئاتر مقاومت قرار گیرد، تئاتر اجتماعی است و فضای جامعه امروز را نمایش می‌دهد.

رویا میرعلمی بازیگر تئاتر در خصوص حضورش در نمایش «جان گز» گفت: همیشه همکاری با نیما دهقان برای‌م خوشایند و جذاب است؛ چراکه او کارگردانی صاحب سبک و نوآور است. به همین سبب قبل از آن‌که نمایش‌نامه «جان گز» را بخوانم، حضور در این گروه را پذیرفتم و بعد از خوانش اثر به خاطر لطف نیما دهقان، خودم از میان چند نقش شخصیت «مرجان» را انتخاب کردم.
وی ادامه داد: «مرجان» یکی از شخصیت‌های اپیزود آرایشگاه نمایش «جان گز» است و به دلیل آن‌که دارای ما به ازای بیرونی در جامعه است، آن را انتخاب کردم. فارغ از دنیای طنز، شخصیت مرجان هم مانند نقش‌های رئالی که تاکنون ایفا کردم، دغدغه دارد.

میرعلمی در خصوص داستان و روایت نمایش «جان گز» و ویژگی‌های آن گفت: «جان گز» بیش از آن‌که در گروه تئاتر مقاومت قرار گیرد، تئاتر اجتماعی است و با نگاهی به واقعه‌ بزرگ ۱۷۵ شهید غواص فضای جامعه‌ امروز و برشی از زندگی و دغدغه‌های حال حاضر را نمایش می‌دهد و به نظر من این بهترین نوع روایت برای حفظ شأن شهدا و ادای دینمان به آن‌هاست.
وی ادامه داد: شخصیت‌های نمایش «جان گز» خاکستری هستند و اتفاق جان سوزی که برای ۱۷۵ غواص رخ داده، این انسان‌ها را خواسته یا ناخواسته درگیر خود کرده است.
رویا میرعلمی تصریح کرد: «جان گز» نمایشی انتقادی و اجتماعی است و بارها بازنویسی شده و در مرحله تمرین از جنبه‌های مختلف آن را نگاه و بررسی کردیم. به همین جهت به دور از هر گونه شعارزدگی است و افراد جامعه با آن ارتباط برقرار می‌کنند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.