کنکور نظام قدیم به صورت مجزا برگزار می‌شود

معاون اسبق آموزش و پرورش درباره برگزاری کنکور نظام قدیم، نامه‌‌ای را به وزیر علوم نوشت.

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش درباره کنکور نظام قدیم، نامه‌ای به وزیر علوم نوشت.

این نامه به وزیر آموزش و پرورش، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رونوشت شده است.

متن این نامه بدین شرح است:

” با نهایت احترام و آرزوی سلامت و سربلندی به استحضار می‌رساند مدتی است بسیاری از فاغ التحصیلان نظام قدیم آموزشی از اینکه امسال کنکور برای آنها جداگانه برگزار نمی‌شود به طرق مختلف اظهار نگرانی می‌کنند برخی از آنها نیز به صورت حضوری یا در ارتباط مجازی از بنده خواسته‌اند که برحسب سابقه و اطلاع از موضوع درخواست آنها را برای نظر بیشتر به مسئولان محترم برسانم.

هرچند نسبت به این موضوع نیز واقفم که برگزاری دو نوع کنکور نمی‌تواند بیش از چند نوبت تکرار شود و باید این فرصت در یک نقطه به پایان برسد اما این گروه از داوطلبان برای درخواست خود چند دلیل را ذکر می‌کنند که قابل توجه و تاکید است:

۱.وعده قبلی مبنی بر برگزاری سه دوره کنکور مستقل از آخرین نوبت فارغ‌التحصیلان نظام قدیم.

۲.وضعیت خاص کرونایی کشور و عدم دسترسی و امکان شرکت در دوره‌های خاص آموزش کنکور.

۳.حجم زیاد تغییرات کتاب‌های درسی و مشکل بودن تهیه منابع جدید آموزشی و کمک آموزشی از حیث فرصت و قیمت.

آقای وزیر! آنچه بنده به اجمال عرض کردم دلایل یا مشکلات این داوطلبان است که به روش‌های مختلف تکرار می‌شود و خانواده‌ها را نگران و این جوانان را که می‌توان بسیاری از آنها را توانمند و موفق برای ادامه تحصیل یافت به ویژه داوطلبانی که بعد از فراغت از تحصیل به سربای رفته‌اند دلسرد یا در معرض تقدیر ناخواسته قرار می‌دهد.

لذا اینجانب درخواست می‌کنم دستور فرمایید با همکاری بخش‌های ذیربط به شنیدن نظر در این موضوع علی رغم تحمیل هزینه به نظام آموزشی و اداری همانند تغییر نظام آموزشی دوره پیشین (۵-۳-۴) بد لحاظ کردن آخرین فرصت در کنکور سال ۱۴۰۰ این امر را به نیکی تدبیر نمایند.

البته مستحضر باشید که در پیگیری این موضوع هیچ نفع شخصی و خانوادگی متوجه بنده نیست بلکه به عنوان یک کارشناس نظام تعلیم و تربیت و یک طلبه که در معرض سوال و درخوست انبوهی از جوانان و فرزندان عزیز کشورم هستم این درخواست را مطرح می‌کنم.

عطف توجه جنابعالی و همکاران محترم در شورای سنجش و پذیرش دانشجو موجب مزید ایشان است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.