نگرانی درمورد گونه برزیلی کرونا

دولت بریتانیا به دلیل نگرانی از نوع جدید ویروس کرونا که در برزیل شناسایی شده ورود مسافران را از آمریکای جنوبی را ممنوع کرده است. در شهر مانائوس برزیل، که شاهد افزایش شدید شمار بیماران و قربانیان است، بعضی بیمارستان‌ها دیگر برای بیماران اکسیژن ندارند.

دولت بریتانیا به دلیل نگرانی از نوع جدید ویروس کرونا که در برزیل شناسایی شده ورود مسافران را از آمریکای جنوبی را ممنوع کرده است.

در شهر مانائوس برزیل، که شاهد افزایش شدید شمار بیماران و قربانیان است، بعضی بیمارستان‌ها دیگر برای بیماران اکسیژن ندارند.

برزیل با ثبت ۲۰۵ هزار مورد مرگ با ابتلا به کرونا پس از آمریکا بیشترین شمار درگذشتگان همه‌گیری را دارد.

دولت بریتانیا می‌گوید به دلیل نگرانی از نوع جدید ویروس کرونا که در برزیل شناسایی شده است ورود مسافران از آمریکای جنوبی و همچنین پرتغال و دماغه سبز را ممنوع می‌کند.

سه روز اخیر مرگبارترین روزهای همه‌گیری کرونا بوده‌اند و از سه‌شنبه تا پنجشنبه هر روز بین ۱۵ تا ۱۶ هزار مرگ با ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده است.

گونه جهش‌یافته ویروس در برزیل همانند گونه جهش‌یافته در بریتانیا سرایت بالاتری دارد.

ممنوعیت ورود مسافران از آمریکای جنوبی پس از آن اجرا می‌شود که بریتانیا در روز پنجشنبه مرگ ۱۲۴۸ نفر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ ثبت کرد.

شمار مبتلایان شناسایی‌شده در این روز هم بیش از ۴۸ هزار نفر بوده است.

در عین حال شمار کسانی که اولین دز واکسن کووید را زده‌اند به حدود سه میلیون نفر رسیده است.

افزایش شمار قربانیان کرونا در پایتخت بریتانیا باعث شده تا در لندن یک سردخانه موقت با ظرفیت ۱۳۰۰ نفر ساخته شود.

صادق خان، شهردار لندن، می‌گوید مرگ بیش از ۱۰ هزار نفر از اهالی این شهر با ابتلا به کرونا “دلخراش” است.

در بعضی کشورهای دیگر هم نگرانی از تشدید شیوع وجود دارد.

فرانسه محدودیت تردد شبانه را سختگیرانه‌تر کرده و از روز شنبه به جای ساعت ۸ شب، از ساعت ۶ عصر رفت‌وآمد ممنوع می‌شود.

در آلمان پس از آنکه شمار کل مبتلایان در این کشور از دو میلیون نفر گذشت، یک نشست بلندپایه برای تصمیم‌گیری برای مقابله با شیوع اخیر کرونا زودتر برگزار می‌شود.

به گفته سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان این نشست بجای ده روز دیگر چهار دیگر برگزار می‌شود. خانم مرکل در این جلسه با سران مناطق مختلف آلمان دیدار می‌کند و بنا بر گزارش‌ها خواستار توقف کامل حمل و نقل عمومی و تمدید محدودیت و ممنوعیت بین هشت تا ده هفته دیگر است. ممنوعیت‌های فعلی دو هفته دیگر به پایان می‌رسند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.