نگرانی کاربران، واتساپ را به تجدیدنظر واداشت

شبکه اجتماعی واتساپ اعلام کرد که اجرای سیاست های تازه خود را پس از نگرانی گسترده کاربران از ضعیف شدن روند حفظ اسرار شخصی و خصوصی، تا ماه مه( تا نزدیک به پنج ماه دیگر) به تاخیر انداخته است.

اطلاعیه ماه جاری (ژانویه) برنامه پیام رسان واتساپ در باره آمادگی برای اجرای سیاست تازه در باره هویت و اسرار خصوصی کاربران که بر اساس آن حق به اشتراک گذاری برخی داده های مرتبط با آنان را در شبکه فیسبوک خواهد داشت، موجب برانگیخته شدن اعتراض های جهانی و هجوم کاربران تازه به شبکه های پیام رسان خصوصی رقیب مانند تلگرام و سیگنال شد.

اما واتساپ اعلان کرد که اجرای سیاست تازه را از فوریه (بهمن ماه) به می (اردیبهشت) منتقل می کند و تمرکز این به روزسازی بر تبادل داده های کاربران با کسب و کارهاست و بر مکالمات و تماس های شخصی افراد تاثیری نخواهد داشت.

واتساپ افزود: به رمزگذاری پیام ها و تماس های خصوصی کاربران ادامه خواهد داد و این به روز رسانی توانایی این برنامه را برای به اشتراک گذاری داده ها در فیسبوک افزایش نمی دهد.

فیسبوک در سال ۲۰۱۴ واتساپ را به بهای ۱۹ میلیارد دلار خرید، اما تاکنون روند درآمدزایی از آن، به کندی پیش رفته است.

واتساپ تاکنون نیز برخی از داده های شخصی کاربران مانند شماره تلفن و نشانی آی پی رایانه های آنان را در فیسبوک به اشتراک می گذاشته است.

واتساپ در ماه اکتبر اعلان کرد که قصد دارد با آغاز پیشنهاد خرید و فروش درون برنامه ای از طریق فیسبوک، به شرکت هایی که از ابزارهای پیام رسان خدمات مشتری استفاده می کنند، توانایی ذخیره سازی پیام هایشان را در بر روی سرورهای فیسبوک بدهد و مکالمات و تماس های کاربران را با کسب و کارها با استفاده از خدمات تازه میزبانی، رمزگذاری نخواهد کرد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.