دونالد ترامپ، جنجالی اما محبوب میان امریکایی ها

بر اساس نظرسنجی جدیدی که صورت گرفته دونالد ترامپ با وجود اظهارات جنجال برانگیز اخیر خود علیه مسلمانان، همچنان در صدر نامزدهای جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

بر اساس نظرسنجی جدیدی که صورت گرفته "دونالد ترامپ" نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان با وجود اظهارات اخیرش برای جلوگیری از ورود مسلمانان به ایالات متحده که با خشم جهانی گسترده همراه بوده، همچنان در صدر نامزدهای جمهوری‌خواه قرار دارد.

این نظرسنجی را خبرگزاری رویترز به همراه موسسه جهانی ابسوس انجام داده و اولین نظرسنجی پس از اظهارات جنجال برانگیز ترامپ، میلیاردر آمریکایی به شمار می‌آید.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که روز جمعه منتشر شده، ترامپ توانسته در صدر نامزدهای جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در نوامبر برگزار شود، قرار گیرد و 35 درصد آرای نظرسنجی را به خود اختصاص داده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ترامپ توانسته همچنان همان میزان پیشروی نسبت به دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه را که پیش از سخنان جنجال برانگیزش داشته، حفظ کند.

بخش عمده‌ای از کسانی که در این نظرسنجی مشارکت کردند گفتند که سخنان ترامپ آنها را نرنجانده است و 41 درصد از مشارکت کنندگان اعلام کردند که سخنان وی باعث آسیب زدن به فرصت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود این در حالی است و 29 درصد سخنان وی را خصمانه تلقی کرده و 64 درصد نیز اینگونه نظری نداشتند.

در این نظرسنجی، 82 درصد از کسانی که به دموکرات‌ها رای خواهند داد گفتند که از اظهارات ترامپ احساس ناخرسندی کرده و 47 درصد از عموم مردم آمریکا نیز نظر مشابهی در این باره داشتند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ابسوس، در میان جمهوری‌خواهان پس از ترامپ، "بن کارسون" جراح بازنشسته اعصاب با 12 درصد قرار داشته و پس از وی "تد کروز" سناتور ایالت تکزاس و "جب بوش" فرماندار سابق کالیفرنیا قرار دارند که هر کدام توانستند 10 درصد آرای این نظرسنجی را به خود اختصاص دهند.

دونالد ترامپ، میلیونر آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال 2016، که به علت اظهارات جنجالی‌اش شهرتی جهانی بدست آورده گفته است که باید از ورود مسلمانان به خاک آمریکا جلوگیری شود.

ترامپ در یکی از تجمع‌های انتخاباتی‌اش در شهر "مونت پلزنت" در ایالت کارولینای جنوبی در واکنش به رویداد تروریستی اخیر در آمریکا گفت: "دونالد ترامپ خواهان آن است که تا زمانی که نمایندگان ما متوجه شوند، چه اوضاع جهنمی‌ای در جریان است، ورود همه مسلمانان به آمریکا کاملاً ممنوع شود."

سازمان عفو بین‌الملل نیز با انتقاد از ترامپ، اعلام کرد: "این پیشنهاد زمینه بدترین احساسات و تبعیضات و تعصبات قومی و مذهبی را فراهم می‌کند."

سخنگوی کاخ سفید نیز با اشاره به سخنان اسلام‌هراسانه نامزد جمهوری‌خواه انتخابات سال 2016 گفت که این امر نشان می‌دهد وی حائز شرایط لازم برای ریاست‌جمهوری نیست.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.