رقابت ۱۹ فیلمساز جهانی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

۶۳ فیلم کوتاه اثر ۱۹ کارگردان از کشورهای مختلف جهان در بخش بین‌الملل سی‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، برای تصاحب تندیس جشنواره و جایزه سه هزار دلاری به رقابت می‌پردازند.

سی ‌و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی به عنوان نخستین جشنواره بین‌الملل سینمایی در ایران به صورت حضوری و آنلاین و با نمایش ۶۳ فیلم از کارگردانان ۱۹ کشور جهان در پردیس سینمایی «ایران مال» تهران برگزار می‌شود.

در این رویداد سینمایی فیلم‌هایی از فرانسه، آمریکا، هندوستان، اسپانیا، آلمان، غنا، چین، چک، لهستان، ایتالیا، ترکیه، استرالیا، بلغارستان، دانمارک، روسیه، آفریقای جنوبی، بلژیک، قزاقستان و ایران و همچنین با حضور داورانی از کشورهای ایتالیا، کره جنوبی و ایران؛ در دو بخش رقابتی ملی و بین‌المللی در رشته‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی رقابت خواهند کرد.

سی ‌و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از روزهای ۱ تا ۵ بهمن ‌ماه سال‌جاری (۲۰ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱) در روز ۷ بهمن (۲۵ ژانویه) نیز با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان می‌دهد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، یکی از جشنواره‌های مهم و معتبر فیلم کوتاه در سطح جهان به‌شمار می‌رود و بین کارگردانان فیلم کوتاه دنیا از جایگاه خوبی برخوردار است. هر ساله، فیلمسازان سراسر جهان، آثار خود را به این رویداد سینمایی ارسال می‌کنند.

امسال مجموعاً چهار هزار و ۹۸۶ فیلم کوتاه خارجی و در بخش ملی هم نزدیک به یکهزار و ۷۰۰ فیلم کوتاه مستند، داستانی، تجربی و پویانمایی ایرانی به دبیرخانه آن ارسال شده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.